جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهدی چمران رئیس شورای‌عالی استان‌ها از اصلاح قانون شوراها طی شش‌ ماه آینده خبر داد

مهندس مهدی چمران در سومین اجلاس ماهانه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره نتیجه نظر شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون شوراها گفت: مجلس اصلاحات مورد نظر را اعمال و آن را به شورای نگهبان فرستاد و شورای نگهبان آن را تایید و ارسال کرده است و قاعدتا باید به زودی ابلاغ شود.

چمران در ادامه از اصلاح مجدد قانون شوراها ظرف شش ماه آینده خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم، پس از اصلاح فعلی قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی و با نظر همه اعضای شوراهای عالی استان‌ها اصلاح مجددی را در این قانون داشته باشیم.

چمران در این نشست با اشاره به شرایط به وجود آمده برای شورای شهر کرمانشاه، تاکید کرد: انحلال یک شورا بدون توجه به موضوع قصور و تقصیر هر دو طرف،‌ مایه تاسف است.

وی ادامه داد: اصل نحلال یک شورا مایه تاسف است و شورای شهر کرمانشاه، فرمانداری و استانداری آن باید حداکثر تلاش و سعی خود را در حل و فصل مسالمت‌آمیز این مسئله داشته باشند و مسائل شورا را به بیرون منتقل نکنند، چرا که شکسته شدن حرمت یک شورا برای همه شورا‌ها تاسف‌بار است.

وی افزود: آرزوی ما این است که شورای شهر کرمانشاه، نمایندگی مردم را به خوبی حفظ کند و این بار سنگین را با مسائل دیگری نیالاید؛ در غیر این صورت به کل شورا‌ها ضربه وارد می‌شود نه به یک شهر!

رییس شورای عالی استان‌ها خبر انحلال شورای شهر کرمانشاه که فاقد صحت خواند و تصریح کرد: هنوز انحلالی در کار نیست و بیرون آمدن چنین خبری به معنای حساسیت بالای مردم و رسانه‌ها به موضوع شوراهاست.

وی خطاب به استانداران و فرمانداران و سایر مسوولان استانی اظهار کرد: برای یک استانداری یا فرمانداری هنر نیست که شورای شهر آن منحل شود، بلکه به عکس ضعف و ناتوانی مسوولان دولتی آن استان را نشان می‌دهد. این تصور که با در تنگنا قرار دادن یک شورا و یا حتی انحلال آن، بحث شورا‌ها برچیده می‌شود و حضور آنها منتفی خواهد شد، یک خیال خام است و عملی نمی‌شود. شورا‌ها یک اصل اثبات شده در دنیا و در اصول قانون اساسی ایران اسلامی بوده که خوشبختانه اصول آن در حال پیاده شدن است.

چمران تاکید کرد که فکر محصور کردن شوراها عملی نمی‌شود، پس چه بهتر است که از راه تعامل و وحدت وارد شویم و مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: این که دائم از اتحاد ملی و انسجام اسلامی حرف بزنیم، ولی در عمل کاری را انجام ندهیم، به هیچ وجه کار درستی نسیت. اتحاد ملی به معنی هماهنگی دولت و مردم و هماهنگی اجزای دولت با هم است که خوشبختانه این هماهنگی در سطح وسیعی وجود دارد.

رییس شورای عالی استان‌ها حادثه به وجود آمده در شورای شهر کرمانشاه را حادثه‌ای سفید نخواند و ادامه داد: از فرمانداران و استانداران همه شهر‌ها و استان‌ها می‌خواهم که با سعه صدر و حوصله با شورا‌ها و مشکلات آنها برخورد کنند.

وی با بیان این‌که همواره برای رفع مشکلات و مسائل شورا‌ها دو طرفه عمل کرده‌ایم، تاکید کرد: همواره از شورا‌ها و مسوولان دولتی به ویژه فرماندارن انتظار داریم که وظایف خود را به درستی اجرا کنند و به دنبال اختلاف نظر نباشند و از هر نوع مسایل قومی، قبیله‌ای، جناحی و سیاسی به دور باشند. وی خاطرنشان کرد: هیچ چیز بهتر از این نیست که فرمانداران و استانداران محبوبیت خود را با همکاری با شورا‌ها که نمایند‌گان مردم هم هستند، چند برابر کنند.

کد خبر 36693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز