جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۵ فروردین در تهران به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی اقامه شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش ایسنا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امید داریم شاهد حضور حداکثری مردم در سر صندوق‌های رای و اعلام بیعت مجدد با نظام اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است در این باره ادامه داد: حق از این بابت است که این کشور متعلق به همه ما است و تکلیف نیز از این جهت است که انتخابات منهای حضور ما باعث در خطر افتادن کشور و نظام می‌شود.

در بخش اول خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در توضیح آیه کریمه «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، گفت: با اینکه ایاک از نظر ادبی مفعول است و در عربی فعل و فاعل مقدم بر مفعول هستند اما در این آیه کریمه می‌گوییم تو را و فقط تو را عبادت می‌کنیم و فقط از تو کمک می‌خواهیم. تو را در اینجا مقدم بر عبادت است که نکته آن این است که در مکتب عشق، عرفان و محبت که از امتیازات اسلام بر دیگر ادیان است انگیزه عبادت می‌تواند ترس از عذاب الهی باشد. بعضی گناهان عامل ممنوعیت استجابت گناه است و نمی‌گذارد عبادت به مرحله قبول برسد.

وی با بیان اینکه زمین و زمان و عرش و ملکوت ملجا هستند انسان عاشقی که نماز می‌خواند در مکتب عشق هیچ چیز جز خدا برای او مطرح نیست و تنها مسأله برای او عشق به معشوق است. نمازی که اسلام از ما می‌خواهد نماز عاشقانه و عارفانه است.

صدیقی با اشاره به صحبت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیش خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: جهاد در اسلام از ارکان و خیمه سرافرازی است. جهاد دری از درهای هشتگانه بهشت است که باب المجاهدین و باب اختصاصی است. این باب ایثار و ازخودگذشتگی و از همه چیز عبور کردن است و تنها دری است که در بهشت ایست و بازرسی ندارد و خداوند این در را برای خاصه اولیای خود باز کرده است.

وی با تقسیم‌بندی انواع مجاهدت‌ها گفت: در رأس همه مجاهدات جهاد فرهنگی قرار دارد چرا که تا ابد خداوند از بندگانش می‌خواهد که دین‌شناس باشند. دین دفترچه راهنمای انسان است و مقصد خود را نمی‌داند چگونه می‌توان گفت او انسان است. خداوند فهم و دریافت و ابلاغ دین را از مومنان خود می‌خواهد. دین اسلام دین انسان‌شناسی، خداشناسی و معادشناسی است که قرآن آن معجزه و برنامه‌هایش بهترین برنامه‌ها برای هدایت بشر است.

کد خبر 366890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha