پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی فراخوان خود برای نهمین دوره این جایزه در حوزه آثار علوم انسانی و اسلامی را منتشر کرد.

نهمین جایزه جشنواره بین‌المللی فارابی

به گزارش همشهری‌آنلاین در فراخوانی که از سوی سایت جشنواره بین‌المللی فارابی منتشر شده آمده است نهمین دورۀ این رویداد فرهنگی در نیمۀ دوم سال ۱۳۹۶ در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانۀ جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره از سوی  وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و با همکاری دو سازمان بین‌المللی یونسکو و آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و برخی مراکز علمی ـ پژوهشی داخل کشور، به‌صورت سالیانه، برگزار می‌شود. نهمین دورۀ این جشنواره، همانند دوره‌های قبل، در دو سطح بزرگ‌سالان و جوانان زیر ۳۵ سال برگزار می‌شود. همچنین این جشنواره از نظر قلمرو جغرافیایی تحت پوشش، دو حوزۀ داخل و خارج کشور را پوشش می‌دهد که از آن جمله می‌توان به آثار تولیدشده در گسترۀ علوم انسانی و در حوزۀ خارج کشور در زمینۀ شناسایی تمدن اسلامی، ایران‌شناسی و انقلاب اسلامی اشاره کرد.

شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزۀ علوم انسانی و اسلامی، بررسی و ارائۀ آثار و نظریه‌های برتر در حوزۀ علوم انسانی ـ اسلامی، تشویق برای تولید و تقویت و توسعه و بومی‌سازی علوم انسانی، زمینه‌سازی شرایط مساعد فرهنگی برای توسعۀ علوم انسانی ـ اسلامی و ترغیب پژوهشگران برای شناسایی و تصحیح و تحقیق در متون علمی ـ فرهنگی ایران اسلامی، از جملۀ اهداف برگزاری این جشنواره است.

گروه‌ها و انجمن‌های انسانی و اسلامی، حوزه‌های علمیه، استادان و محققان و پژوهشگران حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی و همچنین گروه‌های فقه و حقوق و قرآن می‌توانند آثار پژوهشی خود را (شامل گزارش نهایی پژوهش، کتاب، رسالۀ دکتری و پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد) به دبیرخانۀ دائمی این جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در نهمین جشنوارۀ بین‌المللی فارابی و ارسال آثار به وبگاه جشنوارۀ بین‌المللی فارابی، به نشانی http://farabiaward.ir مراجعه کنند.

کد خبر 366873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha