همشهری آنلاین: مجری خط ۶ متروی تهران از بهره‌برداری سه ایستگاه بخش جنوبی خط شش به طول ۹کیلومتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مترو

مهندس مهدی پورهاشمی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح ویژگی‌های خط ۶ مترو با بیان اینکه این خط ۳۲کیلومتر با ۲۷ ایستگاه طول داشت و میدان دولت آباد در جنوب شرقی تهران را به شهران در شمال غربی تهران متصل می‌کند، گفت: پس از آغاز ساخت این خط مترو،‌ بنا به تقاضای شهردار تهران و مردم منطقه ۲۰ نسبت به امتداد خط تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در راستای بهره برداری بهتر از خط، طرح توسعه‌ای با طول ۶ کیلومتر مسیر را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان در طرح ۶ کیلومتری توسعه بخش جنوبی خط ۶، چهار ایستگاه در نظر گرفته شده تا مردم به راحتی برای زیارت از مترو استفاده کنند؛ گفت: خط ۶ قطر تهران را طی می‌کند و با تمام خطوط موجود مترو دارای تقاطع است و برهمین اساس پیش بینی شده که حجم زیادی از مردم از خط ۶ استفاده می‌کنند.

پورهاشمی با بیان اینکه در مرحله اول خط ۶ را با ۱۰ ایستگاه بهره برداری می‌کنیم که این ایستگاه‌ها در کل مسیر از دولت‌آباد تا شهران را پوشش می‌دهد، افزود: با این حال در بخش مقدماتی و در آینده بسیار نزدیک، ۹ کیلومتر در بخش جنوبی خط ۶ یعنی از دولت‌آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و شهدا افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پی افتتاح این سه ایستگاه، خط ۶ با خط ۴ از طریق ایستگاه تبادلی شهدا به کل شبکه مترو وصل می‌شود گفت: با احتساب ۶ کیلومتر توسعه بخش جنوبی خط ۶، طول این خط به ۳۸ کیلومتر می‌رسد که یکی از بزرگترین خطوط مترو خاورمیانه خواهد شد که براساس پیش بینی‌های صورت گرفته حفر، تجهیز و بهره برداری از شش کیلومتر نیمه جنوبی خط ۶ ، ۲۰ ماه طول می‌کشد که امیدواریم بتوانیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم.

کد خبر 366860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha