سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنسرت سفر آوازی ایران و سوئد به رهبری پروفسور اریک وستبرگ شنبه ۲۶ فروردین در تهران برگزار می‌شود.

 روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ضمن اعلام این خبر نوشت: در ادامه سلسله رویدادهای «سفرهای آوازی» و با هدف تبادل هنری و فرهنگی گروه‌های کرال ایران و سایر کشورهای دنیا، گروه کر مجلسی ایران و سوئد به رهبری اریک وستبرگ و با حضور 35 خواننده کر در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

عادله زمانی مدیر برگزاری این برنامه در گفتگویی با اشاره به کلیت برنامه اظهار داشت : این برنامه صرفا یک کنسرت موسیقی نیست بلکه گروه کر مجلسی«سفر آوازی ایران و سوئد» با اجرای آثار موسیقی فولکلور سوئدی به معرفی فرهنگ کشور سوئد می‌پردازد.

وی در ادامه افزود : برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند مخاطبان ایرانی را با اتفاقات آوازی جهان به خوبی آشنا کند . عمده فعالیت‌های موسیقی، خواننده و یا سولیست محور است. اما در برنامه‌هایی از این دست فعالیت‌های گروهی بیشتر مورد توجه است و ما نیاز به الگوهای موفق در در این زمینه داریم. در واقع در چنین برنامه‌هایی، همه اقشار جامعه می‌توانندد مخاطب آن باشند.از این رو حضور گروه‌های بین‌المللی از این دست برای گروه‌هایی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند می‌تواند به نوعی الگو باشد.

زمانی با اشاره به کنسرت سفرهای اوازی ایران و المان که در شهریور ماه 95 برگزار شد، خاطر نشان کرد : سرپرست گروه کر سوئدی اریک وستبرگ ابراز تمایل بسیاری داشتند تا در ایران حضور پیدا کنند. از این رو و با حمایت‌های سفارت سوئد و همچنین حمایت‌های دفتر موسیقی توانستیم این برنامه را به مرحله اجرا برسانیم.

 اریک وستبرگ، متولد 1334، فارغ التحصیل رشته رهبری کرال زیر نظر پروفسور اریک اریکسون در کالج رویال موسیقی در استلکهلم است. وی علاوه بر رهبری گروه‌های متعدد کر، بنیان‌گزاری پروژه "آواز کرال برای صلح و عدالت" را نیز بر عهده داشته است. این پروژه با حمایت دبیر کل وقت سازمان ملل کوفی عنان انجام شد و در جشن هزارانه سال 2000 با 8هزار خواننده از 56 کشور دنیا به صحنه رفت.

در کنسرت «سفر آوازی ایران و سوئد» اجرا به صورت موسیقی بدون ساز، آکااپلا انجام خواهد شد. در این گونه اجرا حنجره انسان تولید اصوات سازی را بر عهده دارد.
کنسرت «سفر آوازی ایران و سوئد» شنبه 26 فروردین ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود . علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه نمایند.

کد خبر 366680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha