یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کشور فرانسه از اخراج هانی رمضان نوه بنیانگذار اخوان المسلیمن مصر به اتهام تهدید جدی علیه نظم عمومی خبر داد.

فرانسه نوه بنیانگذار اخوان المسلین را اخراج کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'هانی رمضان' برادر 'طارق رمضان' و نوه 'حسن البنا' بنیانگذار اخوان المسلمین مصر روز شنبه در شهر کولمار واقع در شرق فرانسه زمانی که در نشستی در حال سخنرانی بود، بازداشت شد.

وی بعد از چند ساعت بازداشت موقت، با همراهی پلیس محافظ به مرز فرانسه- سوئیس منتقل و از خاک فرانسه اخراج شد.

وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه ای در این باره تاکید کرد که تلاش مقامات این وزارتخانه و پلیس فرانسه برای مبارزه بی امان با افراط گرایی همچنان ادامه خواهد یافت.

وزارت کشور فرانسه در ماه های اخیر به اتهام تلاش هانی رمضان برای برهم زدن نظم عمومی کشور، چندین نشست عمومی وی را بر هم زده بود.

در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده است: این روحانی سوئیسی مصری‌تبار به دلیل اظهارات قبلی اش از فرانسه اخراج شد. سخنان وی تهدیدی جدی علیه نظم عمومی در نظر گرفته می‌شود و به همین علت وزیر کشور فرانسه دستور اخراج وی از فرانسه و انتقال او به سوئیس را صادر کرد.

نوه بنیانگذار اخوان المسلمین مصر سپتامبر 2002 با دفاع از اجرای قوانین شریعت و سنگسار زنان زناکار در مقاله ای در روزنامه لوموند، جنجال به پا کرده بود.

فرانسه از ژانویه 2015 پس از یک سری حملات افراطگرایان در سطح بالای امنیتی به سر می‌برد.

کد خبر 366524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha