همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال با هشدار نسبت به رفتار تماشاگران فوتبال در بازی‌های ملی گفت، انفجار ترقه‌ و انداختن لیزر در چشم بازیکنان تیم ملی را با خطر مواجه کرده و موجب محرومیت آن خواهد شد. وی گفت شاید تیم ملی در بازی بعد خود بدون تماشاگر باشد.

داوری ایران و چین

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران نشست خبری خود با تبريك سال نو گفت: فوتبال حال بسیار خوبی دارد. حال فوتبال خوب است به این لحاظ که برای مسابقات جام جهانی جوانان آماده می شویم. شرایط خوبی داریم. صعود به جام جهانی بعد از ۱۶ سال بسیار مطلوب است اما امیدواریم به مرحله بعد صعود کنیم. آنها اردوی بسیار خوبی در خارج از کشور داشتند. الان هم با یک شرایط مطلوب آماده می‌شوند. گروه‌مان هم بسیار خوب است. امکان اینکه حضور فعالی در آنجا داشته باشیم زیاد است. ۲۳ اردیبهشت به کره‌جنوبی می رویم. کاستاریکا، زامبیا و پرتغال همگروه‌های ما هستند. دوست داریم به مرحله بعد هم صعود کنیم.

تاج ادامه داد: در باهاما، تیم ملی فوتبال ساحلی باید از عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای دفاع کند. این یک اتفاق میمون برای ماست. تیم نوجوانان را هم داریم. نوجوانان را برای مسابقات جام جهانی آماده می‌کنیم. ارزیابی ما بسیار خوب است. همین که به جام جهانی رفتند، خیلی مثبت است. راضی هستیم. از ارکان این تیم راضی هستیم. ولی اینکه به مرحله بعد برویم یکی از اهداف ماست. در مجموع فوتسال ما هم برای جام جهانی آماده می‌شود. وضعیت خوبی را در فوتسال داریم. آکادمی را مجهز می‌کنیم. سعی داریم هم از عنوان سومی جهان دفاع کنیم و هم از قهرمانی در آسیا.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسئله نگران کننده مسابقات فوتبال کشور است. همین که با ۴۰ - ۴۵ میلیارد تومان جلوتر از کشورهای متمول هستیم بسیار خوب است. این هم با همکاری باشگاه‌ها و رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها به دست آمده است. چیزی که الان نگران کننده است انجام مسابقات است. جلسه هم برای همین موضوع است. باید یک کار دسته جمعی انجام دهیم. صداوسیما می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد. کسانی که به ورزشگاه‌ها می‌آیند همه حرکت‌هایشان می‌تواند برای فوتبال کشور مشکلاتی را درست کند که غیرقابل جبران باشد.

او ادامه داد: نامه‌هایی از بازی با چین به دست ما رسیده است. داور و ناظر بازی گزارش بسیار بدی دادند. در این بازی نارنجک پرت شد. عمده این بحث این است که برخی از تماشاگران پرچم فیفا را پایین آوردند. مهم‌ترین بحث هم نارنجک‌ها هستند. ما چند تا را دیدیم اما فیفا بیش از اینها را گزارش کرده است. فیفا اظهار نگرانی کرده که شرایط سختی داریم و باید به آن رسیدگی شود. این باید فرهنگ سازی شود. چه کسی می‌تواند رفیق و دوستدار فوتبال باشد و نارنجک پرتاب کند؟ به خصوص که تیم ما برده است. تیم ما هیچ زمانی اینطور به جام جهانی نرفته است که دو بازی مانده به پایان صعودمان محقق شود. منتقدها هم می‌گویند تیم ملی ما بسیار خوب است. دو بازی پیش از پایان مسابقات صعودمان مسجل می‌شود. نمی‌توانم بگویم گروهی این کار را انجام می دهند. خود ما با پلیس امنیت صحبت کردیم اما این اتفاق سازمان یافته نیست. نارنجک را جایی پرتاب می‌کنند که داور ایستاده است. این خیرخواهانه و دوستانه نیست. ما باید رفتار خودمان کنترل کنیم.

تاج با اشاره به گزارش AFC که مربوط به همه کشورهاست گفت: در آیین نامه انضباطی رفتار غیرورزشی بازیکنان محرومیت به دنبال دارد. استفاده از مواد آتش‌زا اگر منفجر شود یک جریمه و اگر منفجر نشود و به زمین بیفتد یک جریمه دیگر را به دنبال دارد. اگر فیفا بخواهد به این شکل جریمه کند ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر بازی جریمه می‌شویم که اصلا برگزاری بازی برای ما صرف نمی‌کند. ما با ۱۵۰ هزار دلار اردوی بسیار عالی برگزار می‌کنیم. این برای ما بسیار سخت است و نمی‌توانیم آن را بپذیریم. تا ۵ مورد افزایش جریمه در نظر گرفتند چون در هر بازی تخلف بوده است. به همین دلیل جلسه گذاشته‌ایم.

رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: هر کسی که این کار را انجام می‌دهد باید نکوهش شود. اگر در بازی با چین دو نفری که نارنجک می‌انداختند را دستگیر نمی‌کردیم داور بازی را نیمه تمام اعلام می‌کرد. آنها دیدند فرد خاطی دستگیر شده و پلیس او را برده، به همین خاطر اجازه دادند بازی ادامه پیدا کند. اینها قطع بازی با نظر داور و ناظر بازی را هم پیش‌بینی کرده‌اند. این خیلی جبران ناپذیر است. لیزر و فلش هم برای هر بار ۵ هزار دلار است. اگر ۱۰ بار هم بزند، ۱۰ تا ۵ هزار دلار را باید پرداخت کنیم. این جریمه‌های قطعی است که ابلاغ هم شده است. پیشنهاد من این است رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون روی آن کار کنند. با پلیس و کمیته اخلاق و ارکان انضباطی هم صحبت کردیم. این هم یکی از ضررهای هنگفت است. اینها کارهای مخربانه است و به نفع مملکت نیست. کسانی که دوست‌دار نظام فوتبال و کشور نیستند این کار را می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید لیزر خریدم و به صورت دروازه‌بان انداختیم. هر بار که می‌اندازند جریمه نقدی می‌شویم. هر دفعه ۵ هزار دلار است.

او درباره پرتاب بطری آب یا قوطی‌های آب معدنی به زمین گفت: این هم ۵ هزار دلار برای هر بطری به دنبال دارد. فکر کنید ما اگر گل بزنیم و ۲۰ نفر بطری پرت کنند، ما باید ۱۰۰ هزار دلار برای هر گل بدهیم. از کجا پرداخت کنیم؟ اگر داریم چرا پرداخت کنیم به خاطر افراد بی‌انضباط و پرخاش‌جو که به ورزشگاه می‌آیند؟ تعدادشان کم است اما همه را در بر می‌گیرد. بطری آب خالی هم ۳ هزار دلار و پر آن ۵ هزار دلار است. این جریمه‌ها جبران ناپذیر است. پرتاب سنگ هم تا هر دفعه‌ای که انجام می‌شود ۵ هزار دلار جریمه دارد. این‌ها جریمه‌های سنگین است. مشابه این‌ها هم ۵ هزار دلار است. اگر واقعا فیفا اعلام می‌کرد برای همه موارد ۵ هزار دلار جریمه، بهتر بود.

تاج ادامه داد: نمایش شعارهای خاص و رفتن به سمت شعار نژادپرستانه هم وجود دارد. ما شعار نژادپرستانه نداریم ولی بقیه موارد شامل ما می‌شود. ورود افراد غیرمسئول به زمین هم جریمه دارد. هر نفر ۵ هزار دلار جریمه دارد. برخی فکر می‌کنند برای انداختن یک عکس می‌توانند وارد زمین شوند. سخت‌گیری‌ها در آینده فوق‌العاده زیاد خواهد شد. همه باید ID کارت داشته باشند. استفاده از پهپاد هم جریمه‌های خاص خود را دارد. رفتار ناشایست دیگر هم بستگی به شدت جرم اعلام شده است. برای این هم جریمه می‌کنند. تصور خودم این است که شرایط سخت است. جریمه‌های نقدی ممکن است برای کل کشورهای همسایه ما رقمی نباشد ولی برای ما سنگین است. نمی‌دانم در قبال اتفاقات بازی با چین چطور برخورد می‌کنند. این بخشنامه بعد از بازی چین به دست‌مان رسیده است.

او گفت: ما باید بخشی از منابع مالی خودمان را صرف این موضوع کنیم. خوشبختانه یک تیزر آماده شده که از صداوسیما پخش می‌شود. واقعا باید فرهنگ‌سازی شود. افرادی که به ورزشگاه می‌آیند خودشان را کنترل کنند. برای بازی با قطر، یکی از مدیران ما هم به زمین رفته و ما جریمه شدیم. جریمه‌ها سنگین است. خوشحال که می‌شوید خودتان را کنترل کنید. یک نفر با یک خوشحالی کاسه داغ‌تر از آش می‌شود.

مهدی تاج در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه رایگان شدن این بازی، نقش زیادی در این مورد داشته است؟ گفت: شاید این هم یکی از دلایل باشد. فدراسیون فوتبال و عوامل دیگر این اعتقاد را دارند که مردم از این بازی به بهترین شکل بهره‌برداری کنند. تنها امتیاز ما نسبت به کشورهای منطقه این موضوع است. برخی کشورها بلیط و امکانات می‌دهند اما هوادار ندارند. به طاهری مدیر پرسپولیس هم گفتم اولویت اول شما پر کردن ورزشگاه باشد. با این جریمه‌ها، ممکن است محدودیت‌های دیگر را هم در نظر بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد کمیته انضباطی در برخورد با هواداران تیم‌ها به روش‌های مختلف و تاخیرهای موجود در صدور آرای برخی از تیم‌ها گفت: اظهارنظرهای متفاوتی درباره کمیته انضباطی وجود دارد. اگر گزارش به موقع برسد، رای هم به موقع صادر می‌شود. اگر گزارش بد برود و یا نیاز به تحقیق داشته باشد، زمان‌بر است. حرف شما درست. باید در لیگ خودمان هم این موضوع را جدی بگیریم. این اتفاق حاصل لیگ ماست. وقتی فرهنگ‌سازی شود و همه بدانند این جریمه‌ها وجود دارد، رفتارهای بد هم کمتر می‌شود.

او درباره اینکه آیا حسن زاده از کمیته انضباطی استعفا کرده است گفت: نخیر او استعفا نکرده است. یکی سری قلب‌ها مریض است. دیروز دیدم که یکی، دو سایت خبر کذب زدند. در فدراسیون فوتبال آقای براتی به جای هوشنگ نصیرزاده منصوب شده است. یک نفر از فدراسیون رفته که نصیرزاده است. حسن‌زاده در فدراسیون است. دیروز دیدم تیتر زدند تاج به حسن‌زاده گفته که ظرف یک روز استعفا بده.

تاج درباره اینکه چرا بازی‌ها رایگان می‌شود گفت: ورزشگاه آزادی تا به حال به ما گفته است که این ورزشگاه استحکام ندارد. یک جایی دیدم که ورزشگاه آزادی در حال فروپاشی است. اگر ورزشگاه مشکل داشته باشد، می‌گویند. برخی این خبرها را می‌زنند که فلان بلوک مشکل دارد. مردم خبر دروغ را نمی‌خوانند. ما هم هر خبر صحیحی را از طریق سایت اعلام می‌کنیم. تا به حال کسی به ما نگفته که بلوک‌ها خراب است. اگر ظرفیت ورزشگاه را پر کنیم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. در خاطرم است که آقای مدبر قبل از بازی داربی، با یک سیستم هندسی ورزشگاه را تایید کردند که امنیت دارد. آن موقع هم برای ما نامه ننوشتند. باید در لیگ هم این موضوع را جدی بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چطور این مواد آتش‌زا را وارد ورزشگاه می‌کنند، گفت: دیروز یک جلسه با فرمانده محترم یگان ویژه کشور داشتیم. پلیس به ما کمک می‌کند. یگان ویژه همکاری بی‌سابقه‌ای با ما انجام می‌دهد. این قابل بررسی است که چطور یک نارنجک را وارد ورزشگاه می‌کنند. اگر این فرد را گرفتند باید او را جریمه سنگین کنند. این موضوع در حال بررسی است. وقتی فرد خاطی را گرفتند نباید کوتاه بیایند. اگر در بازی با چین کمک داور از جای خود بلند نمی‌شد بازی سه بر هیچ می‌شد و ما را از بازی‌های بعد هم محروم می‌کردند. در بهترین شرایط ما را از رفتن به جام جهانی محروم می‌کنند. هیچ کاری هم نمی‌توان کرد. پلیس رفت آن دو نفر را گرفت و پایین آورد. ناظر به این نتیجه رسید که ادامه داشته باشد. این افراد قبل از بازی ساندویچ و خوراکی را به ورزشگاه می‌برند. شاید در این بین اتفاق بیفتد. سخت‌گیری‌هایی می‌شود. ما بوفه‌ها را بررسی می‌کنیم. این جاها بازبینی نمی‌شود. بنا شده است که همه ورزشگاه بازبینی شود. افراد متعدد را بازبینی کنند. ممکن است اعتراض هم شود اما چاره‌ای نیست.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است فیفا بازی با ازبکستان را بدون تماشاگر اعلام کند؟ گفت: نمی‌دانم جواب چیست. جواب این را با یک مشاور بین‌المللی تهیه می‌کنیم. این مشاور یک گزارش خوب را تهیه می‌کند. ما افراد خاطی را گرفتیم. خودم امیدوارم این اتفاق نیفتد. ما در آن بازی به هواداران نیاز داریم. امیدوارم این اتفاق نیفتد. این جریمه‌های نقدی هم کمتر از محرومیت نیست. فدراسیون باید این پول را تامین کند. این پول صرف ۱۸ تیم مختلف می‌شود که زیر نظر فدراسیون هستند.

تاج در واکنش به این که در بازی استقلال و لوکومتیو ازبکستان فیلمی منتشر شده که یگان ویژه لیزر می‌انداخته است: گفت: این را شنیدم. اگر این اتفاق بیفتاد فرد خاطی باید جریمه شود. کشور جریمه می‌شود. هم مسئولان امر و هم سایر افراد بدانند که این جریمه‌ها شامل کشور می‌شود. ممکن است سنگین‌تر از این هم باشد. آنها تعارفی با ما ندارند. ما در رنکینگ ۲۸ هستیم و می‌گویند این‌ها به ما محبت داشتند و ما را به جام جهانی می‌برند. اصل حرف دست است. یگان ویژه هم این کار را بکند جریمه می‌شویم. اتفاقا باید جریمه سنگین‌تری هم بکنند.

او درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس بعد از بازی با پدیده گفت: من این را نمی‌گویم که برخی بگویند رئیس فدراسیون از قهرمانی پرسپولیس ابراز خوشحالی کرد. اگر پرسپولیس در بازی با ماشین سازی پیروز شود جشن قهرمانی در بازی با پدیده برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر نبود یک فرد بانفوذ ایرانی در AFC این جریمه‌ها شامل ایران می‌شود، گفت: شرایط ما در فیفا خوب است. خود من در فیفا عضو هستم. من در قوی‌ترین کمیته فیفا حضور دارم که در آن درباره ترکیب جام‌های جهانی فوتبال جوانان، نوجوانان، فوتسال و ... تصمیم‌گیری می‌کنند. از ایران هم من هستم. در AFC هم ۱۷ عضو داریم. با این حال جرایم را نمی‌بخشند. اگر جرم کردید باید جریمه را بدهید. رئیس فیفا و AFC هم ایرانی باشد باید این جرایم را متحمل شویم. قبلا فیفا ۲۷ کمیته داشت که الان به ۶ کمیته رسیده است. اگر جرمی را هم متحمل شویم نمی‌توانیم آن جا بگوییم این را ببخشید. اصلا گوش نمی‌هند. الان یک ابلاغ جدید درباره یک پرونده به دست ما رسیده است.

تاج گفت: دیروز هم من در دادسرا بودم. همه لیدرهای ما باید شناسنامه داشته باشند. به هر جهت دنبال این هستیم که شرایط بهتر شود. انتظار ما این است که این موضوع را به بهترین شکل به سمع و نظر مردم برسانند. اگر یک فرد بداند به تیم ملی کشور خود ضربه می‌زند، این کار را نمی‌کند. اگر یک فرد برای این کار ماموریت داشته باشد، او را شناسایی می‌کنیم. بازیکنان و مربیان هم رفتارهایی را انجام می‌دهند که موجب درگیری هواداران می‌شود.

او درباره ابلاغ جدید AFC گفت: همه رسانه‌ها باید به باشگاه‌های ما کمک کنند. مدیران فعلی وارث این حکم‌هایی هستند که در گذشته به وجود آمده است. این نمره منفی برای مدیران نیست. سیستم هم باید کمک کند. از همه نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم تلاش کنند و پول جور کنند. اگر دلسوز یک باشگاه هستند به مدیر باشگاه کمک کنند. با روزی دو مصاحبه مشکلی حل نمی‌شود. می‌گویند محرومیت هواداران را ببخشید. جریمه یعنی اینکه نمی‌بخشیم. کمیته‌های ما باید مستقل باشند. اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند به باشگاه‌شان کمک کنند پول بدهند. الان باشگاه تراکتورسازی ۵ پرونده در کمیته انضباطی دارد. خوشبختانه باشگاه‌های ما در کمیته اخلاق و استیناف پرونده دارند. در دادگاه CAS هم چند پرونده وجود دارد که به ما اعلام می‌کنند. باشگاه پرسپولیس ۱۱ پرونده در کمیته تعیین وضعیت و ۲ پرونده هم در کمیته انضباطی دارد. خبر دارم باشگاه استقلال و پرسپولیس به شدت دنبال آنها هستند. پرونده‌ها بیشتر هم بود. وقتی پرونده را به کمیته تعیین وضعیت می‌برند یعنی اول راه است. زمانی شکایت می‌شد باشگاه اعتراض هم نمی‌کرد. استقلال هم در کمیته انضباطی سه پرونده دارد. هیچ‌کدام از این‌ها حکم ندارد. اینکه می‌گویند امتیاز کم می‌شود درست نیست. استقلال گفته همه پرونده‌ها را حل کردم اما ادعای استقلال وقتی قطعی است که فیفا بنویسد.

تاج درباره درباره اینکه آیا باشگاه‌های بدهکار به بازیکنان خارجی می‌توانند بازیکنان داخلی را بگیرند گفت: این موضوع درباره بازیکنان داخلی نیست.

او درباره بدقولی باشگاه‌ها در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خود مانند باشگاه نفت و اینکه چه تضمینی به فدراسیون فوتبال داده‌اند گفت: ما دیروز در بازرسی کل کشور یک جلسه چهار ساعته داشتیم. اعضای هیات رئیسه هم بودند. یک بحث جدی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد. مدیران محترم باشگاه‌ها کار سختی برای اداره این دو باشگاه با شرایط فعلی دارند. راجع به تیم‌های فعلی هم فدراسیون کار خوبی انجام داده است. ما با یک مکانیزم چهار ساله بدهی‌ها را صاف می‌کنیم. اگر بخواهیم باشگاه‌های بدهکار را به لیگ برتر راه ندهیم تیمی نمی‌ماند. دو تیم می‌مانند که باید ۱۶ بار با هم بازی کنند. الان زمانی می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند که بدهی‌های خود را صاف کنند. حق بازیکنان و مربیان باشگاه نفت است که حق خود را بگیرند. آقای دایی به شخصه مطالبات بازیکنان را می‌دهد که لیگ چند پاره نشود. باید سخت‌گیری‌ها سخت‌تر هم شود. در لیگ یک فشار آوردند چرا یگ گروهی کردید؟ اما الان پنج، شش تیم برای قهرمانی می‌جنگند. اصرار دارم تعداد تیم‌ها کمتر شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نامزد شدن داوران در انتخابات شورای شهر گفت: داورانی که بازنشسته شده‌اند مشکلی ندارند. اگر نامزد شوند به کارشان آسیب می‌زند. کمیته داوران باید به این موضوع رسیدگی کند.

او درباره اینکه آیا ۴۸ تیمی شدن جام جهانی به نفع ایران است گفت: ۴۸ تیمی شدن جام جهانی به نفع آسیا است. خیلی آسان و راحت به مسابقات می‌رویم. الان با شرایط خوبی به مسابقات می‌رویم اما ۴۸ تیمی شدن به ما کمک می‌کند.

تاج گفت: اگر کسی می‌خواهد به فوتبال کمک کند و معتقدند مردم از پیروزی‌های فوتبال مسرور هستند به فوتبال کمک کنند. به فوتبال کمک کنند. مشکلات تیم‌ها را حل کنند. اگر غیر از مجرای قانونی فوتبال عمل کنند برای ما دردسر می‌شود. الان تیم‌های بدهکار وضعیت خوبی ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث و هزینه‌های هنگفت اردو و بازی‌های خارج از کشور گفت: در فدراسیون فوتبال تیم‌های ملی اگر ضرورت نداشته باشند به خارج از کشور اعزام نداریم. می‌خواهیم شرایطی را در داخل کشور فراهم کنیم که به خارج از کشور نرویم. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم و باید در حد و قواره تیم‌های جام جهانی باشند. الان تبریز امکانات خوبی فراهم کرده است. هتل و زمین مناسب تهیه کرده‌اند. برای شورای برون مرزی نوشتیم فدراسیون فوتبال به ندرت درخواستی را به آن جا می‌برد مگر اینکه درخواست ضروری داشته باشد. تبریز به جای ترکیه و کیش به جای امارات مناسب هستند. تیم ملی ضرورت دارد. منطقه بندی مسابقات را می‌خواهند تغییر دهند و عربستان و ایران کنار هم نباشند. میزان رویارویی دو تیم با هم کمتر شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب را در برنامه داریم و اینکه آیا با کی‌روش برای ادامه کار توافق می‌شود؟ گفت: این هفته جلسه‌ای با کی‌روش داریم تا برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. قبل از بازی ازبکستان هم یک بازی تدارکاتی داریم. رومانی و عمان شامل این تیم‌ها نیستند. یک تیم که به ازبکستان نزدیک است. یک بازی قبل از ازبکستان داریم. با آمادگی به مصاف ازبکستان می‌رویم. جای تشکر و قدردانی دارد، برخی دوستانه گفتند که به سمتی نروید که مانند بازی با کره جنوبی در تاسوعا بازی کردیم. خوشبختانه این بازی جلوتر افتاد و ما به تولد امام حسن محتبی (ع) نزدیک شدیم. طبیعی هم هست. امیدوارم ما به شادی مردم کمک کنیم. حتما با تیم‌های خوب بازی خواهیم کرد. متناسب با شرایط و بودجه بازی‌ها را تدارک می‌بینیم.

تاج درباره اینکه آیا برای کاهش قراردادها هم اقداماتی انجام می‌شود؟ گفت: از کسانی که روی اقتصاد مقاومتی در ورزش کار می‌کنند تشکر می‌کنم. نامه‌ای به همه باشگاه‌ها زدم که این موضوع روی دستور کار شما قرار بگیرد. ما هم در هیات رییسه فدراسیون فوتبال دو جلسه داشتیم. بسیاری از این قراردادها پرداخت نمی‌شود. نوشته می‌شود، اعلام می‌شود، به ضرر بازیکن جوسازی می‌شود، بازیکن متهم به گرفتن پول می‌شود، ممنوع الخروج هم می‌شود اما به پولش نمی‌رسد. به باشگاه‌ها گفتیم این را بر اساس توانمندی خودتان تنظیم کنید. باید در همه بخش‌ها این موضوع مدنظر قرار بگیرد.

او در پایان درباره اینکه قرارداد با آدیداس به کجا رسید گفت: قرارداد آدیداس هم قطعی شده است.

کد خبر 366489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha