یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از روبات‌ها برای انجام امور مختلف روز به روز در حال گسترش است و حالا سنگاپوری‌ها به فکر استفاده از این ابزار برای حفظ امنیت مردم افتاده‌اند.

روبات‌های سنگاپوری بادیگارد می‌شوند

به گزارش مهر، Ademco که یک شرکت امنیتی محلی در سنگاپور است به تازگی خدمات کرایه روبات‌های محافظ ارائه می‌دهد تا آنها را جایگزین افرادی کند که به عنوان بادیگارد یا محافظ فعالیت می‌کنند.

این روبات که ۱.۶ متر قد دارد، بیش‌تر شبیه به یک زیردریایی است و نقطه قوت آن پنج دوربین است که دور تا دور چانه، در جلوی سینه و در پشت آن نصب شده‌اند. این روبات برای تسریع در حرکت دارای چهار چرخ هم هست.

این روبات قادر به ثبت اطلاعات پلاک‌های خودروها هم هست. توانایی مشاهده محیط اطراف به صورت ۳۶۰ درجه و امکان مشاهده و ثبت هرگونه فعالیت در فاصله حداکثر ۱۰ متری از جمله قابلیت‌های روبات بادیگارد است.

این روبات در صورت مشاهده هرگونه فعالیت یا وضعیت نابهنجار در اطراف خود مانند آتش یا صدای بلند یا غیره با ارسال پیام مالک خود را خبر می‌کند.

روبات‌های یاد شده توسط شرکت آمریکایی SMP Robotics ساخته شده‌اند و در برابر تغییرات شدید آب و هوایی، گرمای زیاد و رطوبت مقاوم هستند. هزینه خرید این روبات‌ها تنها ۳۵۶ دلار است.

کد خبر 366447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha