۲ سارق که در جریان تعطیلات نوروز به خانه‌های شمال پایتخت دستبرد می‌زدند سرانجام دستگیر شدند و از آنها یک کلت کمری کشف شد.

چند روز قبل مردي به كلانتري 103گاندي رفت و از دستبرد سارقان به خانه‌اش خبر داد. او گفت: براي عيد ديدني به خانه يكي از اقوام مان رفته بوديم اما حدود ساعت 21وقتي برگشتيم فهميديم دزد به خانه زده است. خانه ما در طبقه اول قرار دارد و سارقان توانسته بودند با تخريب يكي از پنجره‌ها وارد آنجا شوند. آنها همه جا را به هم ريخته و مبلغ 5ميليون تومان پول نقد، مبلغي دلار، مقداري جواهرات و يك ساعت مچي گران قيمت سرقت كرده بودند.

سارقان در نگاه اول هيچ ردي از خود به جا نگذاشته بودند اما با آغاز تحقيقات افسران تجسس كلانتري، معلوم شد كه دوربين مداربسته خانه يكي از همسايه‌ها صحنه فرار سارقان را ضبط كرده است. در اين تصاوير چهره يكي از سارقان به خوبي مشخص بود. افسران پليس با بررسي اين تصاوير پي بردند اين سارق از افراد سابقه‌دار است كه پيش از اين نيز توسط پليس دستگير شده است. به اين ترتيب مخفيگاه وي در جنوب تهران شناسايي شد و مأموران در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند. در جريان بازرسي مخفيگاه متهم بخشي از دلارهاي مسروقه همراه با يك كلت كمري از نوع شاه كش كشف شد.

وقتي اين متهم تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفت به سرقت از خانه‌هاي شمال شهر اعتراف كرد و اطلاعاتي از همدستش در اختيار مأموران گذاشت. او گفت كه بيشتر اموال مسروقه نزد همدستش است و او در خانه‌اي در خيابان وليعصر مخفي شده است. درحالي‌كه يك روز از دستگيري نخستين متهم مي‌گذشت مأموران اين بار با راهنمايي متهم دستگير شده دومين عمليات را كليد زدند و دومين متهم را نيز دستگير كردند. در اين عمليات مأموران پول‌هاي مسروقه را همراه با جواهرات و ساعت مچي لوكس كشف كردند و متهم به كلانتري منتقل شد.

متهم در جريان تحقيقات به 4فقره سرقت از منزل اعتراف كرد. او گفت: روزها در خيابان‌هاي بالاي شهر پرسه مي‌زدم و خانه‌هايي را كه در طبقه اول ساختمان‌ها قرار داشتند و فكر مي‌كردم هيچ‌كس در آنجا حضور ندارد شناسايي مي‌كردم. در ادامه وقتي هوا تاريك مي‌شد بار ديگر به آنجا سر مي‌زدم و وقتي مي‌ديدم آنجا هنوز تاريك است مطمئن مي‌شدم كه جاي خوبي را براي دزدي انتخاب كرده‌ام. به اين ترتيب با همدستم از طريق پنجره وارد اين خانه‌ها مي‌شديم و نقشه‌مان را عملي مي‌كرديم.

ما تلاش مي‌كرديم سرقت‌هايمان را خيلي سريع انجام دهيم و فقط پول، طلا و اشياي قيمتي كم حجم مي‌دزديديم. وي همچنين در ادامه به سرقت ديگري در شمال كشور نيز اعتراف كرد و گفت وقتي به شهرستان تالش سفر كرده بود در آنجا نيز به خانه‌اي دستبرد زده است.

سرهنگ محسن آزادبخت، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام اين خبر گفت: متهمان با قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. وي همچنين به شهروندان توصيه كرد براي پيشگيري از وقوع سرقت، منازل خود را به درهاي ضدسرقت و قفل‌هاي ايمن مجهز كنند و درصورتي كه خانه‌شان در طبقه اول است براي پنجره‌ها از حفاظ استفاده كنند.

کد خبر 366419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha