همشهری آنلاین: مدارس شهرستان مرزی مهران در تمام مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان ایوان در استان ایلام صبح شنبه ۱۹ فروردین به علت نفوذ ریزگردها و آلودگی شدید هوا تعطیل است.

ریزگردها مدارس نوبت صبح مهران و ایوان را تعطیل کرد

به گزارش ایرنا، در نخستین روزهای سال 96 نیز استان ایلام شاهد ورود پدیده جوی ورود ریزگردها بود و در اولین روز از هفته جاری این پدیده در برخی شهرستان‌های این استان منجر به آلودگی هوا شده است.

این پدیده در شهرستان مهران به نسبت سایر مناطق از شدت بیش‌تری برخوردار است بطوری که باعث کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها شد و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان را بر آن داشت تا مدارس مقاطع مختلف تحصیلی را در نوبت صبح تعطیل اعلام کنند.

همچنین در شهرستان ایوان بنابر اعلام مسئولان آموزش و پرورش، مدارس مقطع ابتدایی در نوبت صبح به علت ورود ریزگردها و گرد و غبار تعطیل است.

در خصوص تعطیلی مدارس نوبت عصر این دو شهرستان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

هوای استان ایلام سال گذشته بیش از 70 روز به خاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت‌های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردها که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می‌شود مواجه است و توده‌های ریزگردها در این سال‌ها خسارت‌های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.

از جمله این خسارت‌ها می‌توان به خشکیدگی یا آفت‌زدگی درختان بلوط که عمده‌ترین درختان منطقه رویشی زاگرس هستند اشاره کرد و از دیگر خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از گرد و غبار افزایش بیماری‌های تنفسی و آلرژیک در بین مردم این استان است.

کد خبر 366329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha