مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

عباس ثابتی راد: ورودی غربی تهران در نیمه اول سال‌جاری تغییر خواهد کرد. با احداث بزرگراه خرازی و بزرگراه حکیم هموطنانی که قصد ورود به پایتخت از مسیر غربی تهران را دارند، در آینده نزدیک، (کمتر از ۲‌ماه دیگر) از مسیرهای کاروانسراسنگی یک و ۲ هم می‌توانند وارد تهران شوند.

احداث ادامه بزرگراه حکیم

 اين خبري است كه عليرضا جاويد معاون فني و عمراني شهرداري تهران داده‌است. البته براساس قانون و وعده‌هاي دولتمردان قرار بود كه اداره كل راه و شهرسازي استان تهران و البرز با احداث ادامه بزرگراه شهيد خرازي، مسير ورودي به سمت كرج را تكميل كنند، اما هنوز اقدامي مناسب در اين زمينه آغاز نشده است. معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به بهره‌برداري از تقاطع كاروانسراسنگي يك و 2 در آذرماه 95 با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران گفت: اين 2تقاطع به‌طور كامل به بهره‌برداري رسيده و ادامه مسير بزرگراه حكيم از كاروانسراسنگي2 تا بزرگراه آزادگان تا پايان بهار به بهره‌برداري خواهد رسيد. عليرضا جاويد در اين‌باره به همشهري گفت: از كاروانسراسنگي2 تا پارك جنگلي چيتگر حدود 7كيلومتر بزرگراه حكيم به سمت شرق امتداد پيدا مي‌كند كه هم‌اكنون پيشرفت فيزيكي آن 97درصد است كه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

وي با اشاره به آمادگي چهارمين تونل شهري پايتخت اظهار داشت: تونل شهداي غزه نيز در امتداد اين بزرگراه كه از فضاي زيرسطحي پارك جنگلي چيتگر مي‌گذرد، با پيشرفت 99درصدي آخرين مراحل آماده‌سازي‌اش در دست اجراست و در واقع آماده بهره‌برداري است. به گفته جاويد آخرين بخش از احداث بزرگراه حكيم كه تا پايان ارديبهشت‌ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد، حدفاصل تونل شهداي غزه تا بزرگراه آزادگان است كه 88درصد پيشرفت‌داشته است. جاويد از تكميل اين قطعه تا پايان بهار خبر داده است. وي گفت: اميدواريم كه مجموع اين 15كيلومتر بزرگراه و 2.1كيلومتر تونل است تا 3‌ماه اول سال به بهره‌برداري برسد. با اين اتفاق اميدواريم ورودي غربي تهران از ميدان آزادي جابه‌جا شود و به تقاطع‌هاي كاروانسراسنگي يك و 2 منتقل شود.

  • آخرين مراحل كار

مجري طرح‌هاي بزرگراهي سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با اشاره به آخرين مراحل ساخت ادامه بزرگراه حكيم گفت: اجراي روكش نهايي آسفالت در مسير 7كيلومتري بخش غربي پروژه ادامه بزرگراه شهيد حكيم آغاز شده و اين در حالي است كه مراحل نهايي زيرسازي و آسفالت در مسيرهاي دسترسي تقاطع‌هاي غيرهمسطح پروژه نيز به‌زودي به سرانجام مي‌رسد. قاسم مالدار با بيان آنكه پروژه احداث ادامه اين بزرگراه در بخش حدفاصل تونل شهداي غزه تا تقاطع غيرهمسطح كاروانسراسنگي 2 از 7تقاطع غيرهمسطح برخوردار است، يادآور شد: عمليات احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح بزرگراه شهيد حكيم با بلوار ايران خودرو، رودخانه وردآورد و همچنين تقاطع‌هاي برقرار‌كننده ارتباط معابر محلي در محدوده منطقه22 تكميل شده و تقاطع‌هاي غيرهمسطح اين بزرگراه با بلوار پژوهش و خيابان اردستاني در حال تكميل رمپ و لوپ‌هاست. به گفته مجري طرح‌هاي بزرگراهي سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، نصب علائم ترافيكي، جداره‌سازي و تكميل فضاي سبز حاشيه بزرگراه از ديگر اقداماتي است كه به موازات اجراي عمليات روسازي در پروژه احداث ادامه بزرگراه شهيد حكيم دنبال مي‌شود. گفتني است پروژه احداث ادامه بزرگراه شهيد حكيم از تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع غيرهمسطح كاروانسراسنگي 1شامل 16كيلومتر معبر بزرگراهي و 10تقاطع غيرهمسطح است. اين پروژه بزرگراهي به همراه تونل شهداي غزه، بهار امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد. طول بزرگراه به همراه رمپ و لوپ‌ها در حدود 16كيلومتر بزرگراه است.

پروژه های شهری

 

کد خبر 366302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha