جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی توییتر از دولت آمریکا شکایت کرده است. علت شکایت آن است که وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌خواست توییتر را برای افشای اطلاعات کاربران زیر فشار بگذارد.

توییتر از دولت آمریکا شکایت کرد

به گزارش دويچه وله، در شکایت‌نامه‌ای که روز پنجشنبه ۶ آوریل 2017 (۱۷ فروردین 1396) به دادگاهی در سان‌فرانسیسکو ارائه شده، آمده است که وزارت امنیت ملی آمریکا می‌خواست بداند چه کسی پشت سر یک صفحه توییتری قرار دارد که در آن به‌طور مرتب به دونالد ترامپ حمله می‌شود.

اکانت کاربری مورد نظر اواخر ماه ژانویه گذشته با شناسه کاربری ناشناسی به نام "@ALT_USCIS" آغاز به کار کرده است. این اکانت توییتری کاربران را به مقاومت در برابر سیاست‌های ترامپ و قبل از همه سیاست‌های مهاجرتی او فرامی‌خواند.

توییتر می‌گوید نمی‌خواهد اطلاعات کاربری مربوط به این صفحه را افشا کند. در شکایت شبکه توییتر گفته شده اقدام دولت آمریکا عملی غیرقانونی علیه آزادی بیان شهروندان است.

شبکه پیام ‌کوتاه توییتر هم‌زمان با استفاده از یک پرتره دونالد ترامپ یک اکانت تبلیغاتی در ژاپن باز کرده که بیش از ۲۷ میلیون دنبال‌کننده دارد. مدیران توییتر می‌گویند این اقدام تنها کمپین بازاریابی و فقط به ژاپن منحصر است.

سال‌های گذشته نیز خبرهایی درباره تلاش دولت آمریکا و دیگر دولت‌های جهان برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر منتشر شده بود.

کد خبر 366259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha