همشهری آنلاین: دستیار تخصصی طب سنتی گفت: در فصل بهار موادی که در زمستان به دلیل سردی هوا منجمد بودند به هیجان درآمده و باید دفع شوند. برای همین باید به دفع این مواد زاید کمک کنیم تا دچار بیماری‌های این فصل نشویم.

محبوبه ابریشم‌کار دستیار تخصصی طب سنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در خصوص تدابیری برای فصل بهار گفت: مزاج فصل بهار معتدل در سردی و گرمی و رطوبت و خشکی است و با همه سنین موافق است.

وي افزود: راه‌های دفع مواد زاید شامل اسهال، استفراغ و فصد(خارج کردن خون از سیاهرگ‌ها) و حجامت است که بر حسب تشخیص خلط غالب توسط متخصص طب سنتی، باید به دفع آن اقدام شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یک سری تدابیر کلی برای همه مزاج‌ها وجود دارد که باید در بهار به‌کار گرفته شود، که تقلیل و تلطیف غذا (کاهش کمیت و همینطور کیفیت غذا) از جمله این دستورات است؛ باید غذاهایی مانند سوپ و آش‌های سبک بدون گوشت و سبزیجاتی مانند کاهو و هویج را جزو این دسته حساب کرد.

وی افزود: همچنین از خوردن غذاهای تولید کننده خون، مانند گوشت تا حد ممکن (البته در کسانی که کم خونی ندارند) پرهیز شود و از مواد شیرینی و طعم‌های تلخ و شور تا حد ممکن کم‌تر استفاده کرد.

منبع: فارس

کد خبر 366113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha