چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری دو - سعید طلایی: با سلام، اینجانب کارمند اداره‌ هستم که تنها سرگرمی‌ام نوشیدن چای حین کار کردن و حل کردن جداول سودوکو است و به همین دلیل حوصله‌ام مدام سرمی‌رود. ممکن است راهکارهایی برای رفع کسالت به من پیشنهاد دهید؟

شغل

پاسخ مشاور: سلام دوست عزيز. متأسفانه شما قدر شغل خود را نمي‌دانيد. شغل شما هيجان‌انگيزترين شغل روي كره‌زمين بعد از خلباني كوادكوپتر است. شما مي‌توانيد ارباب‌رجوع‌ را هفته‌ها دنبال يك امضا بدوانيد و كاري كنيد كه در كمال ناباوري براي شما حركات موزون به سبك‌هاي مختلف انجام دهد. جالب است بدانيد كه در كشورهاي بيشتر توسعه‌يافته، از دواندن ارباب‌رجوع برق توليد مي‌كنند و ما هنوز فرسنگ‌ها تا رسيدن به اين قله‌ها راه داريم. همچنين مي‌توانيد هفته‌اي يك‌بار امضايتان را عوض كنيد و با اين كار موجبات سردرگمي ملت و تفريح خودتان را فراهم آوريد. مي‌توانيد مرخصي‌هايتان را به‌نحوي با همكارانتان هماهنگ كنيد كه در كل سال هيچ كاري در اداره شما قابل ‌پيگيري نباشد و همچنين مي‌توانيد در دستشويي‌هاي اداره را قفل كنيد و روي آنها بنويسيد: «خراب است» يا «مخصوص پرسنل». در آخر اينكه هرگز براي چاي هزينه نكنيد. طبق يك سنت مألوف اداري، مبلغ چاي شما بايد توسط ارباب‌رجوع پرداخت شود. اگرباز هم سؤالي داشتيد در خدمتم.

با سلام. آقاي مشاور دستم به دامنتان. بنده ماركوپولو هستم. سابقا بنده بين مردم عزت و احترامي داشتم و به هر شهري كه مي‌رسيدم همه با آغوش گرم مرا پذيرا بودند و به من شام و ناهار مجاني مي‌دادند. من هم از همين راه گذران زندگي مي‌كردم. اما الان چند وقت است كه به هر شهر و روستايي وارد مي‌شوم مردم از من شامپو و لوازم شوينده مي‌خواهند. نمي‌دانم اين بيماري از كجا شايع شده است اما زندگي مرا به‌شدت تحت‌تأثير قرار داده. ممكن است مرا راهنمايي بفرماييد؟

پاسخ مشاور: با سلام آقاي پولوي گرامي. لطفا دست‌تان را از دامان ما بكشيد. هركس بايد دستش به دامان خودش باشد. به‌نظر من شانس به شما روي آورده است. شما مي‌توانيد به‌سادگي وارد حرفه صادرات و واردات مواد شوينده شويد و از اين راه سود هنگفتي به جيب بزنيد. مي‌توانيد حرفه خود را گسترش بدهيد و در كنار صادرات مواد شوينده به صادرات نفت و گاز و واردات ترشي و فرغون و پودر بچه بپردازيد. اين‌همه آدم دارند اين كار را مي‌كنند، شما هم يكي از آنها. در ضمن بدانيد و آگاه باشيد كه مفت‌خوري شغل شريفي نيست و از شما بعيد است. افرادي مثل شما و هاكلبريفين و دكتر ارنست الگوي ساير شخصيت‌هاي داستاني هستيد و بايد بيشتر مراقب باشيد.

کد خبر 366104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha