سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه رسیدن به صدمین روز نخست دوره ریاست جمهوری گفت: بدون توییتر اینجا نبودم.

ترامپ: بدون توییتر رئیس جمهور آمریکا نمی شدم

به گزارش ايرنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن، ترامپ در این مصاحبه که در اتاق بیضی کاخ سفید صورت گرفت، افزود: من بیش از 100 میلیون فالوور در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام دارم و نیازی به استفاده از رسانه های دروغگو ندارم.

ترامپ گفت: من از هیچ یک از توییت های خود متاسف نیستم. چون دیگر نمی توانم در باره آنها کاری بکنم.

به گفته وی، حکومت دشوارتر از چیزی است که تصور می کردم، اما برای اجرای روش و برنامه خود مبارزه می کنم.

فایننشال تایمز در ادامه می افزاید: دوره ریاست جمهوری ترامپ در تاریخ 230 ساله جمهوری آمریکا بی سابقه است. زیرا نخستین فرمانده کل ارتش است که پیش از آن هیچ سمت دولتی یا نظامی نداشته است.

وی که املاک و مستغلات بسیار زیادی دارد، تاکنون پنج بار حزب خود را تغییر داده است و ثروتمندترین هیات دولت را در تاریخ آمریکا دارد.

مجموع ثروت دستیاران وی در کاخ سفید شامل دامادش به بیش از 2 میلیارد دلار می رسد.

ترامپ گفت: من حتما به ائتلاف و اتحاد، روابط و مشارکت، باور دارم. اما ائتلاف ها و اتحادها همیشه خیلی به نفع ما نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه سخن بیهوده نمی گوید، گفت این مشکلی بسیار بسیار جدی است که ما امروز در جهان داریم. مقام های ایالات متحده از مدت ها پیش سخنان زیادی گفته است و شما می بینید که به کجا رسیده است. ما به هیچ جا نرسیده ایم.

رئیس جمهوری ایالات متحده درباره قانون بیمه درمانی آمریکا گفت: اگر ما نتوانیم آنچه را که می خواهیم از جمهوریخواهان بگیرم، با دمکرات ها درباره قانون درمانی معامله و توافق خواهیم کرد.

ترامپ در باره برگزیت گفت: به نظر من این معامله و توافق خوبی برای انگلیس است و برای اتحادیه اروپا نیز واقعا خوب خواهد بود.

وی درباره احتمال پیروی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نمونه انگلیس در برگزیت و خروج از این نهاد اروپایی گفت: من تصور می کردم که کشورهای دیگر نیز از آن پیروی کنند، اما به نظر من اتحادیه اروپا واقعا آنها را با یکدیگر هماهنگ می کند.

ترامپ، کسری تجاری آمریکا را 800 میلیارد دلار ارزیابی کرد اما وزارت بازرگانی آمریکا، میزان کسری تجاری این کشور در سال 2016 را بیش از 500 میلیارد دلار برآورد کرده است.

در حالی که قرار است وی روزهای پنجشنبه و جمعه با جین پینگ شی رئیس جمهوی چین در فلوریدا ملاقات کند، کسری تجاری ایالات متحده با چین 347 میلیارد دلار برآورد شده است و ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود، پکن را به دستکاری ارزش پول رایج خود (يوان) متهم کرده بود.

ترامپ در باره خودداری از دست دادن با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برابر دوربین ها در اتاق بیضی کاخ سفید به فایننشال تایمز گفت که کینه ای علیه وی در دل ندارد.

وی افزود: من ملاقات خوبی با وی داشتم و حدود پنج بار با وی دست دادم و تصور می کنم که درخواست یک خبرنگار را برای دست دادن با وی، نشنیدم.

کد خبر 366057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha