شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

طرح «بهارستان» برای دومین سال چهره‌ی شهر تهران را تغییر داد. در این طرح بهارانه علاوه بر حجم‌های بهاری، تخم‌مرغ‌های رنگی، نقاشی‌ها و گل‌ها، در گوشه و کنار شهر، شعرهایی از شاعران بزرگ هم در سازه‌های تبلیغاتی شهر به‌چشم می‌خورند.

عکس: سایت زیبا سازی شهر تهران

«بيا باغبان خرمي ساز كن/ گل آمد درباغ را باز كن» يا «درخت غنچه برآورد و بلبلان مست‌اند‌» يا «صبح عيد است و برون كن ز دل اين تاريكي» و... شعرهايي هستند كه همراه با نشانه‌هاي نوروز و سال نو، چهره‌ي شهر تهران را دگرگون كردند.

سیدمجتبی موسوی، دبیر دومین سالانه‌ي هنرهای شهری «بهارستان» درباره‌ي اين رويداد مي‌گويد: «تلاش اصلی ما، استقبال از بهار و تغییر سیمای شهر برای تغییر ذائقه‌ي شهروندان به‌عنوان مخاطبان اصلی بود که به لطف خداوند محقق شد. ضمن این‌که ما در این دوره مشارکت بسیار بالای هنرمندان را در رشته‌های تجسمی و بخش‌های مرتبط نیز شاهد بودیم.»

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری بهارستان به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، هم‌زمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

  • فراخوان جشنواره‌ي عکاسی و رسانه‌ي بهارستان

پس از اجرای طرح استقبال از بهار 96 توسط شهرداری تهران و رویداد هنری بهارستان، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، جشنواره‌ي عكاسي و رسانه‌ي بهارستان هم برگزار می‌شود.

 گفتني است اين جشنواره در سه بخش اصلیِ بخش سلفی(عمومی)، بخش حرفه‌ای و بخش رسانه فراخوان داده است. در اين بخش‌ها، محور اصلي عكس‌ها همان سازه‌هاي هنري طرح بهارستان است كه در سطح شهر مي‌بينيم.

براي اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد به سايت زیباسازی شهر تهران به نشاني www.zibasazi.ir مراجعه كنيد.

کد خبر 366031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha