سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین وزیر کشور کابینه‌اش را به دلیل از دست دادن اطمینان و اعتماد به وی از کابینه اخراج کرد.

 وزیر کشور فیلیپین از کابینه اخراج شد

به گزارش ایرنا، 'ارنستو آبلا' سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز سه شنبه تایید کرد که 'اسماعیل سوئنو' وزیر کشور و دبیر دولت محلی از کابینه رد شده است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، وی گفت که 'اسماعیل سوئنو' برای متقاعد کردن دوترته به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقش داشته است، اما این نقش مانع پیگیری و پرداختن به مسائلی مانند فساد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری فیلیپین پیش از این چند سوال از وزیر کشور کابینه اش پرسیده بود، اخراج سوئنو را یک هشدار به افرادی دانست که تصمیم های مشکوک می گیرند و یا اینکه این تصمیمات از نظر قانونی غیر قابل دفاع است.

'رودریگو دوترته' روز یکشنبه اعلام کرد که یک مقام در دولتش را به اتهام فساد اخراج می کند، اما جزییات آن را اعلام نکرده بود.

کمیسیون انتصابات فیلیپین نیز اسفند ماه انتصاب 'پرفکتو یاسای' وزیر امور خارجه این کشور را به دلیل سوگند دروغ در خصوص شهروندی اش رد کرد و وی برکنار شد.

'لنی روبردو' معاون رئیس جمهوری فیلیپین نیز آذر ماه سال گذشته استعفای خود را از وزارت مسکن در کابینه 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد.

کد خبر 366013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha