سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیستم عامل اندروید گوگل به تازگی با سبقت گرفتن از سیستم عامل ویندوز به محبوب‌ترین سیستم عامل اینترنت تبدیل شده‌است.

اندروید

براساس گزارش Cnet، شركت تحليل‌گر وب استيت‌كانتر با انتشار آماري به دستاوردي جديد در تاريخ فناوري و پايان دوران سلطه مايكروسافت اشاره كرده‌ و اعلام كرده‌است كه با بررسي كاربري اينترنت در گوشي‌هاي موبايل و رايانه‌هاي روميزي مشخص مي‌شود كه مايكروسافت ديگر سيستم‌ عامل برتر را در اختيار ندارد.

سيستم عامل اندرويد در ماه مارس سال جاري 37.93 درصد از سهم سيستم‌عامل‌هاي جهان را در بازار اينترنت به خود اختصاص داده‌است، و با اختلافي بسيار كم بر سيستم عامل ويندوز كه 37.91 درصد از سهم را در اختيار دارد، غلبه كرده‌است.

علاوه بر اين، خط سير محبوبيت اين سيستم‌هاي عامل نشان مي‌دهد ويندوز در مسيري ثابت در حركت است و از سال 2012 تا كنون محبوبيت 82 درصدي خود را حفظ كرده‌است درحالي كه اندرويد نسبت به پنج سال گذشته خود 2.2 درصد افزايش محبوبيت داشته‌است.

ادهان كولن مدير عامل شركت استيت كانتر معتقد است اين دستاورد جديد نه تنها با رشد استفاده از اسمارت‌فون‌ها در سرتاسر جهان و دسترسي بيشتر انسان‌ها به اينترنت در ارتباط است،‌ بلكه به كاهش فروش رايانه‌هاي سنتي نيز اشاره دارد.

کد خبر 365999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha