چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب گسترده در اعتراض به اصلاحات نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در قوانین بازنشستگی، سراسر این کشور را فرا گرفت

به گزارش بی بی سی، این اعتصابات پس از آن گسترش یافت که کارگران بخش ریلی فرانسه نیز از ساعت 19.00 سه شنبه شب 13 نوامبر با اعتصاب خود به بخش‌های گاز و برق دولتی پیوستند.

اتوبوسرانی و متروی شهر پاریس نیز قرار است به این اعتصابات نامحدود بپیوندند.یورواستار نیز گزارش داده است، که حرکت اولین قطارها از مبدا ایستگاه جدید سنت پنکراس به مقصد فرانسه به دلیل اعتصابات سراسری در این کشور ممکن نخواهد بود.

گفته می‌شود معلمان و کارمندان بخش‌های عمومی از دیگر گرو‌هایی باشند که در روز 20 نوامبر به اعتصابات می‌پیوندند.

در مدت این اعتصابات تنها 90 دستگاه از قطار‌های سریع‌السیر ت . ژ . و(که سرعت آن‌ها به 700 کیلومتر در ساعت می‌رسد) قادر به فعالیت خواهند بود، سرویس حمل ونقل ریلی پاریس (مترو) نیز به طور کامل فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

بسیاری از مردم پاریس نیز در نظر دارند از خودروهای خود به طور اشتراکی استفاده کنند و یا  برای آمد و شد خود دوچرخه اجاره کنند و یا در خانه بمانند.  

اصلاحات سارکوزی و اعتراضات گسترده
ژاویه برتران وزیر کار فرانسه نیز هشدار داده است که اعتصابات روز چهارشنبه برای مسافران روز و یا شاید روز‌های جهنمی را  پدید آورد.

فرانسوا فیلون نخست وزیر فرانسه نیز در اظهارات مشابهی خطاب به پارلمان این کشور گفته است که (با این اعتصابات) میلیون‌ها نفر از مردم فرانسه از آزادی‌های پایه‌ای محروم خواهند شد، آزادی‌های حمل ونقلی و حتی آزادی برای رفتن به محل کار خود.

این درحالی است که این اعتصابات در اعتراض به طرح‌های نیکلا سارکوزی در اصلاح قوانین بازنشستگی انجام می‌گیرند.

سارکوزی در نظر دارد، قوانین مربوط به باز نشستگی زود تر از موعد افراد در سن پنجاه سالگی را لغو کند.او همچنین در نظر دارد حقوق‌های بازنشستگی را کاهش دهد.
رییس جمهوری فرانسه خطاب به پارلمان اروپا گفته است: من این اصلاحات را تا انتها به انجام خواهم رساند وهیچ چیز من را از دستیابی به اهدافم در این زمینه باز نخواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رییس جمهوری فرانسه گزارش داد: مردم فرانسه به این اصلاحات رای داده‌اند. من پیش از انتخابات در این باره به آن‌ها توضیح داده بودم، در نتیجه من اکنون می‌توانم اقدامات لازم را در راه این اصلاحات به انجام برسانم.

اما سخنگوی اتحادیه تجاری سی ژی تی ضمن مخالفت با دیدگاه سارکوزی در مصاحبه‌ای با بی بی سی گفته است: اگر نتایج این اصلاحات برای مردم فرانسه این باشد که بیشتر کار کنند و در نهایت حقوق بازنشستگی کمتری دریافت کنند.من مطمئن نخواهم بود شهروندان فرانسوی با این اقدام موافقت کنند.

کد خبر 36585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز