همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا تاکید کرد، واشنگتن آماده و قادر است با کمک چین یا بدون این کشور تهدید کره شمالی را رفع کند؛ اظهاراتی که نشان می‌دهد واشنگتن از مساله "تجارت" برای تحت فشار گذاشتن پکن درخصوص اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ استفاده خواهد کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه برگزاری نشست واشنگتن - پکن در فلوریدا که قرار است در آن با شی جینپینگ، همتای چینی خود درخصوص یک سری مسائل صحبت کند، در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز اعلام کرد که اگر چین بر کره شمالی برای متوقف کردن تحقیقات اتمی‌اش اعمال نفوذ نکند واشنگتن این کار را به تنهایی انجام خواهد داد.

ترامپ گفت: چین نفوذ بسیاری در کره شمالی دارد و تصمیم خواهد گرفت که آیا درخصوص رفع تهدید کره شمالی به ما کمک کند یا خیر. اگر تصمیم به کمک بگیرد به نفع چین خواهد بود و اگر خلاف آن را تصمیم بگیرد به ضرر همگان خواهد بود. تجارت انگیزه خوبی برای چین برای همکاری با آمریکا خواهد بود اما ما کاملا آماده‌ایم که بدون کمک چین هم به وضعیت در کره شمالی رسیدگی کنیم.

واشنگتن بارها تاکید کرده بود که چین تنها کشوری است که باید اقدام‌هاي بیشتری برای رفع مساله برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا برای ترغیب پکن به کمک در این راه حاضر است مزایای بیشتری را همچون خروج برخی از نیروهای آمریکایی از منطقه به چین پیشنهاد دهد یا خیر گفت: اگر چین تهدید کره شمالی را حل نکند ما خودمان این کار را خواهیم کرد. این کل مطلبی است که می‌توانم به شما بگویم.

کد خبر 365831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha