همشهری آنلاین: روسیه توجیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را برای کشتار ساکنان موصل در حمله‌های پیوسته بمب افکن‌های این کشور غیرقابل قبول خواند و از قتل عام مردم با بمب‌های هوشمند ائتلاف آمریکایی خبر داد.

روسیه از کشتار مردم موصل با بمب های هوشمند ائتلاف آمریکایی خبر داد

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: اظهارات سخنگوی پنتاگون در باره دلایل قربانی شدن شمار زیادی از ساکنان موصل در جریان بمباران هواپیماهای آمریکایی، بی اساس است.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از کوناشنکوف نوشت: اظهارات این مقام آمریکایی حاکی از سطح برنامه ریزی عملیات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق است که بر اثر اصابت بمب های به اصطلاح هوشمند شمار زیادی از ساکنان محلی قربانی می شوند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه سپس به بیانیه جوزف سکوروک سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش اشاره کرد که وعده داده است، امکان پخش فیلم ویدئویی محرمانه ای را بررسی می کند که تروریست ها در غرب موصل شماری از ساکنان محلی را در ساختمانی پنهان کرده و شروع به تیراندازی از این ساختمان کردند.

کوناشنکوف گفت: تروریست ها برای تحریک نیروهای آمریکایی و ائتلاف وابسته به این ساختمان تیراندازی کردند که جنایت سنگین جنگی محسوب می شود و معلوم نیست چرا پنتاگون آن را پنهان کرده است.

وی افزود: نکته مهم دیگر این که ائتلاف آمریکایی به رغم اینکه این اطلاعات را در اختیار دارد با بمب های به اصطلاح هوشمند به بمباران مناطق مسکونی موصل ادامه می دهد و این اقدام ها تاکنون قربانیان زیادی از ساکنان محلی گرفته است.

در همین حال شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز اعلام کرد: بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی شهرهای عراق و سوریه از ماه اوت سال 2014 تا کنون 396 نفر جان خود را از دست داده اند.

مقام های روس بارها از بمباران مناطق مسکونی این دو کشور به ویژه شهر موصل در ما های اخیر توسط ائتلاف آمریکایی انتقاد کرده و خواستار پایان این حملات جنایتکارانه شده اند.

وزیر خارجه روسیه نیز به تازگی به بمباران گسترده اماکن مسکونی موصل توسط هواپیماهای آمریکایی اشاره کرد و نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را برای بررسی ادامه قتل عام ساکنان این شهر خواستار شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد: در حمله هوایی ماه پیش آمریکا به موصل عراق حدود 100 غیر نظامی کشته شده‌اند.

لاوروف افزود: اطمینان دارم که بمباران اخیر بیش از یک ساعت ادامه داشته و اگر در طول این مدت، متوجه نشده اند مناطق هدف بمباران نظامی نیست، اقدام های نظامیان آمریکایی عجیب دیده می‌شود.

سپهبد سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز روز سه شنبه هفته گذشته گفت: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی هر روزه مناطق مسکونی موصل رابمباران می‌کنند.

وی افزود: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی مناطق مسکونی موصل را که افزون بر تروریست‌های داعشی دهها هزار غیرنظامی در آن نیز سکونت دارند، بمباران می‌کنند.

کد خبر 365779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha