همشهری آنلاین: راهپیمایان از انگلیس و آمریکا خواستند، فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کنند.

راهپیمایی در لندن علیه حمایت تسلیحاتی انگلیس از رژیم سعودی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در دومین سالگرد آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، شماری از فعالان ضد جنگ در لندن تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن به جنگ سعودی علیه یمن و محاصره این کشور شدند. راهپیمایان همچنین از انگلیس و آمریکا خواستند فروش تسلیحات را به عربستان سعودی که برای کشتار مردم یمن از آن استفاده می کند، متوقف کند.

کیم شریف مدیر موسسه حقوق بشر برای یمن گفت پیام ما از این تظاهرات این است که محاصره غیرقانونی یمن باید فورا برداشته شود تا جان میلیونها نفر نجات داده شود زیرا بر اساس آمار یونیسف، هر ده دقیقه، یک کودک زیر پنج سال در یمن می میرد. این رقم برابر پنجاه و دو هزار کودک در سال است. بنابراین کاملا روشن است که این یک نسل کشی است. شرایط بسیار غمباری است که دولت ما در انگلیس همچنان به رژیمهایی تسلیحات می دهد که این جنایات را علیه یمن مرتکب می شوند. دولت انگلیس خیلی خوب می داند که این جنایات هر روز انجام می شود که از جمله آنها استفاده از تسلیحات ممنوع است.

استیون بل از ائتلاف مقابله با جنگ گفت: من از دولت انگلیس می خواهم از مسلح کردن رژیم سعودی خودداری کند. دولت انگلیس باید دنبال گفتگوی سیاسی و راه حل سیاسی باشد. دادن اختیار هر چیزی به رژیم سعودی نسخه ای برای فاجعه انسانی است که هم اکنون شاهد آن هستیم و بدون شک گرسنگی و قحطی گسترده ای را در یمن ایجاد می کند و لازم است در این خصوص اقدام شود.

کد خبر 365647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha