همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: فردا شب به مناسبت مراسم ساعت زمین چراغ‌های پل طبیعت و برج میلاد و تمام المان‌های مهم شهری تهران از ساعت ۲۰و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه خاموش می‌شود.

 برج میلاد و پل طبیعت شنبه شب در روز زمین خاموش می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، از سال 1970 هر سال 22 آوريل به عنوان «روز زمين» (ساعت زمین) جشن گرفته مي‌شود.

در حال حاضر اين روز به عنوان «روز بين المللي مادر زمين» شناخته مي‌شود و در بسياري از كشورهاي جهان از جمله ايران مردم براي محافظت از زيبايي‌هاي سياره براي نسل آينده سعي مي‌كنند تا در آن روز به مدت يك ساعت تمام لامپ‌ها و وسايل الكتريكي به ويژه در مراكز عمومي را خاموش كنند.

اين رويداد جهاني از جانب صندوق جهاني طبيعت سازماندهي شده و هدف از آن آگاهي درباره تغييرات آب و هوايي و نياز به مصرف محتاطانه انرژي در جهان است.

ساعت زمين نخستين بار ازجانب روزنامه سيدني «مورنينگ هرالد» در سال 2007، زماني مطرح شد كه 2.2 ميليون نفر از ساكنين سيدني اقدام به خاموش كردن چراغ‌هاي غيرضروري كردند.

پس از اين اقدام شهر سيدني استراليا، هر سال تعداد بيشتري از شهرهاي جهان اين روز را گرامي داشتند و به آن پيوستند.

نخستين گراميداشت ساعت زمين در ايران در سال 1390 و با خاموشي چراغ‌هاي برج ميلاد در تهران انجام شد و تاكنون نيز ايران در 5 برنامه متوالي براي پاسداشت اين روز مشاركت فعال داشته است.

  • خاموشی یک ساعته لامپ‌ها در روز «ساعت زمین»

پيش بيني مي‌شود امسال با توجه به جدي شدن مباحث تغيير اقليم در جهان و با توجه انعقاد «قرارداد پاريس»، روز جهاني «ساعت زمين» با استقبال تعداد بيشتري از شهرها و روستاهاي جهان روبرو شود و وزارت نيرو نيز در اين حركت جهاني همراهي خواهد داشت.

اين برنامه امسال در روز شنبه 5 فروردين 96 از ساعت 20.30 تا 21.30 اجرا خواهد شد.

کد خبر 365529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha