همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق در نشست کشورهای عضو ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش در واشنگتن گفن: امیدوارم بر سر تعریف مشترکی از تروریستی بودن گروهک داعش و دیگر گروه‌های مشابه به توافق برسیم.

انتقاد العبادی از سیاست های دوگانه غرب در قبال تروریسم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ حیدر العبادی نخست وزیر عراق که در واشنگتن بسر می برد در نشست کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت:من امیدوارم که بر سر ارائه تعریف مشترکی از تروریستی بودن گروهک داعش و دیگر گروههای مشابه به توافق برسیم. درست نیست که اگر داعش علیه من اقدام کرد آن را تروریستی به شمار بیاورم و اگر در مناطق دیگر مرتکب اقدام تروریستی شد آن را تروریستی به شمار نیاورم. ما تلاش می کنیم با فساد مبارزه کنیم زیرا اهمیت مبارزه با آفت فساد کمتر از تروریسم نیست.


العبادی گفت: نیروهای حشد شعبی براساس قانون، تحت مدیریت فرماندهی کل نیروهای مسلح یعنی نخست وزیر است. حشد شعبی بخشی از نیروهای نظامی عراق و تابع قوانین مربوط به آن است. این نیروها به اعتبار آنکه نظامی هستند نباید در امور سیاسی مداخله کنند. گروههای فعال سیاسی که سلاح در اختیار دارند نباید در انتخابات مداخله کنند. باید نیروهای نظامی را از فعالان سیاسی جدا کرد. هیچ سلاحی نباید خارج از چارچوب کشور وجود داشته باشد.

نخست وزیر عراق افزود: داعش فقط برای عراق تهدید به شمار نمی رود بلکه کل منطقه و جهان را تهدید می کند. تروریسم از ظلمی که در منطقه وجود دارد سوء استفاده می کند. تروریسم از درگیری های منطقه ای سوء استفاده می کند.

کد خبر 365426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha