گروه سیاسی: معاون سیاسی وزیر کشور از تشکیل ستاد انتخابات کشور تا اوایل آذرماه خبر داد.

علیرضا افشار در گفت‌گو با همشهری با اعلام این مطلب، پاسخ درباره زمان معرفی مدیرکل جدید سیاسی این وزارتخانه را به پس از تشکیل شدن ستاد انتخابات موکول کرد.

پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که علی اصغر شریفی راد فرماندار سابق ایلام به‌عنوان مدیرکل انتخابات وزارت کشور منصوب می‌شود.

چندی پیش وزیر کشور هم درباره انتخاب مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفته بود، انتخاب مدیر کل انتخابات در حال نهایی‌شدن است و هنوز نمی‌توانم به‌طور قطعی اسم فرد مورد نظر را اعلام کنم.

مهلت شورای نگهبان

با این که سخنگوی شورای نگهبان در نشست روز شنبه 19 آبان خود با خبرنگاران از منتفی شدن برگزاری انتخابات مجلس هشتم به صورت رایانه‌ای خبر داده بود، روز سه شنبه با بیان اینکه وزارت کشور تا کنون بخش اول نرم افزار انتخابات مکانیزه را به این شورا ارائه نکرده است، اظهار داشت: اگر وزارت کشور تا 30 آبان نرم افزار مربوط به انتخابات رایانه ای را ارائه کند، حاضریم آن را بررسی کنیم.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با همشهری با تاکید براینکه بحث شورای نگهبان در برگزاری انتخابات رایانه ای تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم است، گفت: اگر وزارت کشور بتواند در نرم افزار خود این دغدغه را رفع کند، شورای نگهبان مشکلی در  برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای نخواهد داشت.

وی افزود: به هر حال باید زیر ساخت های این انتخابات از جهت امکانات فنی فراهم شود و کارشناسان ما هم صحت آن را تایید کنند.

کدخدایی از برگزاری 2مرحله از انتخابات مجلس هشتم به صورت رایانه‌ای خبر داد و گفت: تا کنون برگزاری رایانه‌ای مرحله ثبت نام داوطلبان و نیز مرحله تجمیع و شمارش آرای انتخابات مجلس هشتم قطعی شده است.

محمد حسین موسی پور، رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور هم در گفت‌وگو با همشهری، از ادامه رایزنی‌های وزارت کشور و شورای نگهبان به منظور حصول توافق به منظور برگزاری رایانه‌ای انتخابات خبر داد.

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت که عضو شورای نگهبان نیز هست، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد: هنوز برگزاری رایانه‌ای انتخابات کاملا منتفی نیست.

کد خبر 36542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز