همشهری آنلاین: از هر 10 شهروند اروپایی غربی اکنون 6 نفر به طور مرتب به اینترنت دسترسی دارند.

و برای اولین بار جوانان اروپایی با احتمال بیشتری در اغلب روزهای هفته آنلاین می‌شوند تا اینکه  تلویزیون روشن کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس اما اینترنت روز به روز از انحصار جوانان خارج می‌شود: براساس نظرسنجی" انجمن آگهی‌دهی دوسویه اروپا" (EIAA)، یک گروه تجاری از فروشندگان رسانه‌‌های دوسویه که این هفته منتشر شد.

سال گذشته اروپا شاهد 12 درصد افزایش در به اصطلاح "وب‌گردهای مو نقره‌ای" - اروپاییان 55 ساله و  مسن‌تر - و 8 درصد افزایش استفاده از اینترنت در میان زنان بود.

افراد 16 تا 24 ساله اکنون ترجیح می‌دهند،به صورت آنلاین تصاویر تلویزیونی را تماشا کنند: این بررسی نشان داد که 82 درصد این افراد بین 5 تا 7 روز در هفته از اینترنت استفاده می‌کنند، "در حالیکه تنها  77 درصد  این افراد به طور مرتب تلویزیون تماشا می‌کنند" که 5 درصد کاهش نسبت به سال 2006 را نشان می‌‌دهد.

42 درصد کاربران از طریق شبکه‌ اجتماعی اینترنتی دست کم ماهی یک بار با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

این بررسی نشان داد شمار افرادی که دست کم ماهی یک بار تلویزیون،فیلم یا ویدئو را به صورت آنلاین مشاهده کرده‌اند، نسبت به سال 2006 صدو پنجاه درصد افزایش یافته است.

بیش از 80 درصد آنهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند "نمی‌توانند بدون دست کم یک فعالیت اینترنتی زندگی کنند."

این نظرسنجی بر اساس 7008 مصاحبه اتفاقی تلفنی در ماه سپتامبر در انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، سه کشور اسکاندیناوی، بلژیک و هلند است.

این بررسی نشان داد که در این 10 کشور 169 میلیون نفر  اکنون "اغلب آنلاین می‌شوند."

نتایج این نظرسنجی نشان داد که این افراد هر هفته 11.9 ساعت را در هر هفته را به طور آنلاین می‌گذرانند و تقریبا یک سوم آنها  به عنوان "کاربران پرمصرف اینترنتی هستند که به طور متوسط 16 ساعت یا بیشتر را در هر هفته آنلاین هستند و این عده بیش از 48 میلیون نفر را تشکیل می‌‌دهند."

بر اساس این بررسی 87 درصد این افراد به دنبال اطلاعات آنلاین هستند و در رده‌های بعدی فعالیت‌های اینترنتی ای‌میل زدن (81 درصد)، شبکه‌سازی اجتماعی (42 درصد)، پیام فوری فرستادن(37 درصد)، داون‌‌لود کردن موسیقی و گوش دان به رادیو (هر دو 31 درصد)، تماشای تلویزیون، فیلم یا ویدئو (30 درصد)، چک‌کردن رتبه‌بندی‌ها و مرورها (27 درصد)، فوروم‌ها (26 درصد) و داون‌لود‌ کردن فیلم یا ویدئو (20 درصد) قرار می‌گیرند.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد هشت درصد اروپایی‌ها از طریق اتصالات پهن‌‌باند به اینترنت متصل می‌شوند.

آلیسون فاناه مدیر اجرایی (EIAA) می‌گوید: "بررسی رسانه‌بین ما نشان می‌‌دهد در حالی که دنیا حقیقتا دارد دیجیتال می‌شود، مصرف‌کنندگان نیز دارند اینترنت را برای کار و سرگرمی به کار می‌برند."

کد خبر 36541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز