پنجمین حمله رژیم صهیونیستی طی ۴‌ماه گذشته به اهدافی در خاک سوریه با واکنش پدافند موشکی ارتش سوریه مواجه شد؛ واکنشی که طبق اعلام منابع سوریه‌ای به سقوط یکی از ۴جنگنده متجاوز منجر شده است.

حلب حمله به مسجد

فرماندهي ارتش سوريه ديروز اعلام كرد 4فروند جنگنده اسرائيلي با نقض حريم هوايي سوريه يكي از مواضع نظامي اين كشور را در نزديكي پالميرا در حومه حمص هدف قرار دادند. به گفته فرماندهي ارتش سوريه، پدافند هوايي اين كشور در واكنش به اين حمله‌ها، 2جنگنده اسرائيلي را هدف قرار داد كه يكي از آنها در سرزمين‌هاي اشغالي سقوط كرده است.

اين جنگنده‌ها ساعت 2:40 بامداد با عبور از حريم هوايي لبنان و ورود به حريم هوايي سوريه اين حملات را انجام داده‌اند. سوريه پيش از اين و در پي حمله دي‌ماه جنگنده‌هاي اسرائيلي به فرودگاه المزه در غرب دمشق به رژيم صهيونيستي هشدار داده بود پس از اين، حملات اين رژيم را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در همين حال، سخنگوي ارتش اسرائيل در اقدامي بي‌سابقه با صدور بيانيه‌اي تأييد كرد كه جنگنده‌هاي اين رژيم «نيمه شب گذشته» مناطقي را در سوريه هدف قرار دادند. اين براي نخستين بار در 6سال گذشته است كه ارتش سوريه حملات جنگنده‌هاي اسرائيلي را پاسخ مي‌دهد. رسانه‌هاي اسرائيلي مدعي شدند كه اين جنگنده‌ها كاروان تسليحاتي جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را در خاك سوريه هدف قرار داده‌اند.

رژيم صهيونيستي ساقط شدن جنگنده‌اش را رد كرده و گفته كه سيستم دفاع موشكي ارتش موسوم به «ارو» موشك شليك شده از سوي ارتش سوريه را بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي و پيش از اصابت به هدف ساقط كرده است. اين جدي‌ترين تقابل نظامي ميان سوريه و اسرائيل از زمان آغاز بحران سوريه در سال 2011بود؛ سوريه و اسرائيل عملاً در جنگ هستند و پس از جنگ
شش‌روزۀ سال 1967توافق صلحي ميان دوطرف امضا نشده است.

  • 150 كشته و مجروح در حمله آمريكا به مسجدي در حلب

منابع سوريه‌اي از كشته‌شدن 77 نفر در حمله هوايي به مسجدي در حومه حلب خبر دادند. اين حمله هنگامي روي داده كه عده زيادي در مسجد براي نماز حضور داشتند. تصاوير منتشر شده از باقيمانده بمبي كه روي اين مسجد ريخته شده نشان مي‌دهد كه اين بمب آمريكايي است. پيش‌تر نظاميان آمريكايي اين منطقه را با هدف حمله به مواضع گروه‌هاي وابسته به القاعده و داعش مورد حمله قرار داده‌بودند.

کد خبر 365283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha