همشهری آنلاین: سومین مسابقه نمایشنامه نویسی مربیان مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان خود را در اهواز معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این مسابقه امسال با استقبال مربیان کانون رو برو شد و آنها 340 ائر نمایشی خود را که صد عنوان آن به متون نمایشی الهام گرفته از مثنوی مولانا  اختصاص داشت در این رقابت شرکت دادند.

گروه داوری مسابقه نمایشنامه نویسی نیز شامل حسن دادشکر،علی اکبر حلیمی و محسن ایمانخانی با بررسی آثار رسیده، 21 اثر را شایسته تقدیر و دریافت جایزه شناختند .

داوران این رقابت با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به روند روبه رشد و جهش کمی و کیفی آثار نمایشی مربیان مراکز کانون، بر این نکته تاکید کرده اند که برنامه های آموزشی و تدابیر اندیشیده شده برای تقویت بنیه متون و نمایشنامه نویسی مربیان به بار نشسته است و اکنون در تاریخ ادبیات نمایشی معاصر کشور، شاهد شکوفایی شاخه جدیدی از درخت پر بار هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان هستیم.

این گروه در عین حال پیشنهاد کرده اند که آموزش ها ادامه پیدا کند،برنامه نمایشنامه خوانی در مراکز و در حاشیه جشنواره برپا شود و مربیان به متون کهن ادبیات فارسی و اقتباس از داستان های قدرتمندآن و ادبیات فولکور و افسانه های قومی توجه بیشتری نشان دهند.

این گزارش می افزاید در مراسم پایانی جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون که روز 22 آبان در اهواز برگزار شد، از 7 اثر برگزیده  شامل «چنگی پیر» و« پشه خیالی،خیال پشه ای»  هردو کار مشترک عباس قدیر محسنی و کبری بابایی از تهران، «آخرین سفر» کار سولماز صادق زاده از مشکین شهر، «جعبه موزیکال» کار پروانه کیانیان از تهران، «ساعت زنگ می زند» کار لیلا سپهری از بندر امام خمینی، «بشنو از نی» کار کتایون آذرپی از اراک،و« گلابتون» کار سمیه حیدریان از سمنان به عنوان آثار برگزیده معرفی و از خالقان آن با اهداء جایزه، لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

همچنین 14 اثر دیگر با ا هداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند و آثار آنها در قالب کتابی منتشر خواهد شد ضمن این که آثار منتخب این مسابقه با  الهام از مثنوی نیز به صورت جداگانه چاپ خواهد شد.

یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون سراسر کشور پس از 3 روز جنب و جوش عروسک های نمایشی در اهواز و رقابت 16 گروه نمایشی به کار خود  پایان داد.

کد خبر 36511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز