سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رفتار عجیب ملک سلمان، پادشاه عربستان در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی با عرف دیپلماتیک نا آشناست و نمی‌داند در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و در جلوی دوربین‌ها چگونه رفتار کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گرچه رفتارهای عجیب و غیرمعمول و خلاف عرف دیپلماتیک از برخی دیکتاتورهای عرب از جمله پادشاهان سالخورده عربستان سعودی اتفاق چندان جدیدی نیست اما این بار چنین رفتاری نشان از ناآگاهی پادشاه عربستان از ساده ترین و ابتدایی‌ترین رفتارها در عرف دیپلماتیک هنگام دیدار با رهبران کشورهای دیگر است.

البته این احتمال وجود دارد که کهولت سن و شاید بیماری زوال عقل پادشاه عربستان را به مجسمه‌ای متحرک تبدیل کرده باشد که نمی داند چه کار باید بکند.

او در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نمی‌دانست که باید در جلوی پرچم‌های دو کشور ایستاده و ادای احترام کند یا نمی‌دانست که وقتی در جلوی دوربین‌ها ایستاد باید با نخست‌وزیر ژاپن دست دهد به طوری که نخست‌وزیر ژاپن چندین بار با اشاره این کار را به او یادآوری کرد اما او هنوز نمی‌دانست که باید با نخست‌وزیر ژاپن دست دهد.

کد خبر 365027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha