مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تا پایان 30 پل عابر پیاده شامل 10 پل عابر پیاده مکانیزه و 20 پل عابر پیاده معمولی در نقاط مختلف شهر تهران بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام ابن خبر گفت: جهت ایمنی بیشتر عابران پیاده، افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده معمولی و مکانیزه در شهر تهران در دستور کار سازمان زیباسازی شهر تهران و ستاد ویژه‌ای در معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است.

 سال گذشته 100 پل عابر پیاده در شهر تهران احداث شد که 20 دستگاه از آنها مکانیزه بود. تا پایان سال جاری نیز 10 پل عابر پیاده مکانیزه دیگر در نقاط تعیین شده در سطح شهر نصب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر حجت الله ملاصالحی گفت: اولویت نصب پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شهر تهران بر مبنای آیتم هایی همچون ازدحام جمعیت عبوری از آن و نیاز مبرمی که برای ایجاد امنیت در آن محل احساس می شود، است.

وی افزود: ساخت و نصب هر پل عابر پیاده مکانیزه بین 400 تا 500 میلیون تومان هزینه دارد؛ این در حالی است که ماهانه 3 تا 4 میلیون تومان هم باید صرف نگهداری این پل‌ها شود.

ملاصالحی با بیان اینکه درخواست نصب پل عابر پیاده که اغلب از سوی شهرداری‌های مناطق و یا خود شهروندان مطرح می‌شود، نیاز به انجام کار مطالعاتی کارشناسی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیونی در معاونت حمل و نقل و  ترافیک شهرداری تهران با حضور کارشناسانی از حوزه‌های مختلف تشکیل شده که مهمترین کارکرد و وظیفه این کمیسیون رسیدگی به درخواست شهروندان و درخواست‌هایی است که از سوی مناطق برای نصب پل عابر پیاده مطرح می‌شود تا در صورت تایید کارشناسان برای دارا بودن مشخصه‌های لازم نسبت به نصب پل عابر پیاده در منطقه مورد نظر اقدام شود.

کد خبر 36486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز