همشهری آنلاین: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: صدور پروانه تپ‌سی هنوز کامل نشده است اما شرکت اسنپ تقریبا پرونده‌اش کامل شده اما یک مسئله امنیتی دارد که در حال رسیدگی و برطرف کردن آن است.

به گزارش تسنیم، علی فاضلی در نشست خبری اتاق اصناف ایران با اشاره به قدیمی بودن تعداد زیادی از بنگاههای اقتصادی در کشور اظهار کرد: در مسئله پلاسکو علاقه‌ای به این ندارم که بگویم چه کسی مقصر بوده است اما اگر به مجتمع‌های تجاری و بنگاههای اقتصادی دیگر دقت شود متوجه می‌شویم که در اماکن دیگری مانند خیابان لاله‌زار بیش از 40 درصد از مجموعه‌ها باید تخریب شود.

وی افزود: باید مشخص شود که کجای قانون اجازه این کار (تخریب و ساماندهی بنگاههای اقتصادی) را به اتاق اصناف داده‌اند تا ما اقدامات لازم برای حل و فصل آنها را داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در این راستا کمیسیونی در سراسر کشور تشکیل شده است تا تمام مجتمع‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تجاری را از نظر ایمنی بررسی‌، احصاء و شناسایی کند.

فاضلی تصریح کرد: برای خروج این بنگاهها از شهر قانونی وجود ندارد و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون‌، آن دسته از مشاغلی که آلوده‌کننده محیط زیست هستند باید از سطح شهر به حاشیه‌ها بروند.

وی یادآور شد: شهرداریها مکلفند تا تمهیدات و تسهیلات لازم را برای خروج و ساماندهی واحدها و بنگاههای صنفی که از نظر ایمنی مشکل دارند را فراهم کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: امید می‌رود بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شهرداری به امضاء رسیده است این مشکلات حل و فصل شود تا بتوانیم در راستای ساماندهی این مجتمع‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر 364809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha