یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: با تصمیم یک قاضی فدرال آمریکا درباره تعلیق موقت فرمان جدید مهاجرتی ترامپ این فرمان با نخستین مانع قضایی خود مواجه شد.

 با تصمیم یک قاضی فدرال آمریکا درباره به تعلیق درآوردن موقت فرمان جدید مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای همسر و فرزند یک سوری که پناهنده آمریکا شده است، این فرمان با نخستین مانع قضایی بزرگ خود مواجه شد.

به موازات تصمیم این قاضی، شمار بسیاری از سازمان‌های بزرگ مدافع حقوق مدنی و پناهندگان و همچنین افراد تشکیل پرونده دادخواست علیه این فرمان را اعلام کرده‌اند. این پرونده قرار است 15 مارس(25 اسفند) در آستانه اجرای این فرمان بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ویلیام کانلی، قاضی فدرال ویسکانسین جمعه بيستم اسفند در یک حکم اولیه که فقط برای یک سوری پناهنده آمریکا اجرا شد؛ اعلام کرد چنانچه این فرمان مهاجرتی برای او اجرا شود، این خطر وجود دارد که فرد شاکی «از آسیبی جبران‌ناپذیر رنج ببرد. »

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مرد سوری که پیش از این از آمریکا برای خود و خانواده‌اش پناهندگی گرفته است، ترجیح دادهت اسم مستعار خود را حفظ کند زیرا همسر و فرزندش هنوز در حلب سوریه هستند.

این نخستین قضاوت درباره فرمان جدید مهاجرتی ترامپ است که براساس آن مرزهای آمریکا به طور موقت به روی پناهندگان دنیا و شهروندان شش کشور اکثرا مسلمان بسته شده است.

براساس فرمان مهاجرتی ترامپ که دوشنبه 16 اسفند تصویب شد و قرار است 16 مارس(26 اسفند) به اجرا درآید، ورود پناهندگان به آمریکا به مدت 120 روز ممنوع می‌شود و اعطای روادید به اتباع ایران، لیبی، سوریه، سومالی،‌ سودان و یمن به مدت 90 روز به حال تعلیق درآمده است.

کد خبر 364754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha