همشهری آنلاین: نیویورک تایمز گزارش داد: دولت ترامپ به منظور برکنار کردن بقایای دوران ریاست جمهوری اوباما از ۴۶ دادستان این کشور خواست که فورا استعفاء کنند.

دستور ترامپ برای استعفای ۴۶ دادستان دوران اوباما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از 46 دادستان فدرال که باراک اوباما منصوب کرده بود، خواست استعفا کنند.

پریت بهارارا Preet Bharara دادستان منهتن به ویژه جزء این فهرست است در حالی که او قبل از اینکه ترامپ رسما رئیس جمهور شود با او دیدار کرده بود و ترامپ از او خواسته بود در سمتش باقی بماند.

سارا ایزگار فلورس Sarah Isgur Flores سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: «جف سنشنز وزیر دادگستری از 46 دادستان باقیمانده که توسط رئیس جمهور اوباما منصوب شده بودند، خواسته است به منظور اطمینان یافتن از انتقالی آرام استعفا کنند.»

این سخنگو افزود: « تا منصوب شدن دادستان‌های جدید، این دادستان‌های حرفه‌ای که در وزارت دادگستری کار می کنند به کار اجتناب‌ناپذیر خود مبتنی بر سرپرستی تحقیقات، پیگیری کردن و جلوگیری از جرائم خشن ادامه خواهند داد.»

کمی بعد پیتر کار Peter Carr یک سخنگوی دیگر وزارت دادگستری نیز اعلام کرد رئیس جمهور ترامپ استعفای دو تن از این دادستان‌ها را رد کرده است. این دو نفر عبارتند از دانا بوئنته Dana Boente معاون وزیر دادگستری کنونی و رود روزن‌استاین Rod Rosenstein که خود دونالد ترامپ پیش‌تر او را برای دوباره در همین سمت منصوب کرده بود.

این که یک رئیس جمهور جدید از برخی از افراد بخواهد استعفا کنند، موضوع تازه‌ای نیست اما ناگهانی بودن این تصمیم و تعداد دادستان‌هایی که هدف آن قرار گرفته‌اند، تعجب‌برانگیز است.

چاک شومر Chuck Schumer رئیس دموکرات‌های سنا در فیس‌بوک «سردرگمی» خود را از این برکناری جمعی ابراز کرد.

وی نوشت: «رئیس جمهور با درخواست برای استعفای فوری همه دادستان‌های فعلی بدون منتظر ماندن قبل از اینکه جانشین‌های آنها به طور مؤثر کار خود را آغاز کنند یا حتی نام دادستان‌های بعدی مشخص باشد، تحقیقات و پرونده‌های جاری را متوقف می کند و بر حسن اجرای عدالت تأثیر می گذارد.»

کد خبر 364687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha