همشهری آنلاین: دولت آمریکا از آغاز تحقیقات اف بی آی و سیا برای یافتن منشا نشت اسناد توسط ویکی لیکس خبر داد

سیا

به گزارش یورونیوز، ویکی لیکس به تازگی چند هزار سند مبنی بر استفادۀ سازمان اطلاعات آمریکا از ابزارهای ارتباطی نظیر تلفن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند برای هک کردن اطلاعات مردم در کشورهای مختلف منتشر کرده است.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام ویکی لیکس به خبرنگاران گفت: «در این مورد اشتباه نکنید، فکر می‌کنم رئیس جمهوری هم قبلا در این مورد سخن گفته است، هر کسی که اسناد و اطلاعات محرمانه را منتشر کند با بالاترین حد از قانون با آن برخورد خواهد شد. ما کسانی را که این اطلاعات را فاش می‌کنند تحت تعقیب قرار خواهیم داد و محاکمه خواهیم کرد. اینکار بازی با امنیت ملی کشور ماست که تحت حاکمیت این دولت با آن سطحی برخورد نخواهد شد.»

در برخی از اسناد منتشر شده، ویکی لیکس مدعی شده که کنسولگری آمریکا در فرانکورت بعنوان یکی از مراکز سازمان اطلاعات آمریکا فعالیت داشته و پایگاه هکرهای این سازمان بوده است.

بنا به ادعای ویکی لیکس، محصولات هوشمند شرکت های اپل و سامسونگ از جمله دستگاههایی هستند که سازمان اطلاعات آمریکا از طریق آنها می تواند مکالمات استفاده کنندگان را شنود کند.

شرکت اپل و سامسونگ در واکنش به این ادعای ویکی لیکس با تاکید بر اینکه حفظ اطلاعات مشتریان اولویت آنهاست، اعلام کرده اند به دنبال راههایی برای بالا بردن ظریب امنیتی دستگاههای هوشمند تولیدی خود هستند.

ویکی لیکس پس از افشای به ۸۰۰۰ نسخه محرمانه سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرده است این مجموعه نخستین بخش از اسناد منتشر شده است و بزودی بخش های دیگری از این اسناد را منتشر می‌کند.

کد خبر 364505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha