همشهری آنلاین: جامعه پزشکی کارهای بزرگی در دوران جنگ تحمیلی انجام داد و مظلوم‌ترین قشر دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

قاضی زاده

به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی وزير بهداشت روز پنجشنبه 19 اسفند در کنگره ملی بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد افزود: اگر شهیدان ایثارگران، و جانبازان نبودند جمهوری اسلامی هم نبود از این رو هر چه در حوزه ایثار و شهادت کار کنیم خدمت به کشور است .

وی با بیان اینکه اسلام مدیون شهداست گفت: برای حفظ و حراست از کشور و میراث ملی، وظیفه ما ادای احترام به شهداست زیرا آنها برای عزت و اقتدار کشورمان از خود گذشتند و به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: معتقدم کاستی های ما را خداوند به وجود عظمت پدران و مادران شهدا، فرزندان آن ها، ایثارگران و شهدا، جبران می کند و به نتیجه می رسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اخلاق در کشور از جمله در حوزه پزشکی مهم است گفت: بدون اخلاق و اخلاق مداری، کار پزشکی بیهوده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: معتقدم شرایط امروز با گذشته متفاوت است اما امید دارم که نسل جدید ما امروز، علی رغم همه صحبت ها و کاستی ها، بسیار مهمتر از دوران دفاع مقدس از آرمان های انقلاب و شهدا دفاع کنند و دلیل آن قدرتمند بودن کشور ماست.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی، طی 38 سال گذشته در دنیای ظالمانه با قدرت های جنایتکاری روبرو بوده اما همچنان سر پای خود ایستاده و مسیر شهدا همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: امیدوارم همه مسئولان جمهوری اسلامی با وحدت و همدلی، همه لحظات زندگی خود را وقت خدمت به مردم نموده و در راه ارتقاء معیشت مردم، آسایش و سلامت جامعه تلاش بکنند.

وی با بیان اینکه خدمت کردن و امید دادن با عمل، بهترین شیوه ادای احترام به خانواده شهداست تاکید کرد: هر کسی که در هر مقامی است اگر کارش را در خدمت به مردم به خوبی انجام دهد تکلیف از او ساقط می شود.

وی افزود: فرد در هر مسئولیتی که هست باید از خود و منافع شخصی خود عبور و به جامعه خدمت کند و هر چه وحدت، همدلی و مهربانی را در جامعه تقویت کنیم بیشتر به امام راحل، مقام رهبری و خانواده شهدا خدمت کردیم.

در این مراسم از تعدادی از مادران شهدا و از جمله مادر وزیر بهداشت و همچنین همسر و دختر شهید رهنمون و دیگر همسران شهید وزارت بهداشت و درمان تجلیل شد.

تعداد ایثارگران وزرات بهداشت و درمان 41 هزار نفر اعلام شده است.

کنگره بزرگداشت ٤٤٠ شهید وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور با حضور بیش از 200 نفر از خانواده های معزز این شهدا برگزار و از کتاب حدیث ایثار با محتوای زندگی شهدا و انتقال پیام شهدا به نسل جوان، رونمایی شد.

وزیر بهداشت روز چهارشنبه 18 اسفند وارد استان یزد شد و بهره برداری از نخستین مرکز خیرساز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان یزد است.

14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است و در مجموع 132 مرکز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد.

کد خبر 364501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha