همشهری آنلاین: هفته دوستی کودکان ایران و قزاقستان درشهر آلماتی پایتخت این کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، بچه های قزاقستان در هفته ای که از روز 21 آبان آغاز می شود در برنامه هایی شرکت می کنند که کانون برای معرفی سزمین و تمدن و هنر کهن ایران به آنها در آلماتی برپا کرده است. 

نمایش مجموعه‌ای از فیلم های سینمایی و پویانمایی کانون،برپایی نمایشگاهی از نقاشی های کودکان ایرانی با موضوع های صلح و دوستی و آداب و رسوم سرزمین من،معرفی لباس های اقوام ایرانی با استفاده از عروسک های دارا و سارا، ارایه نمونه هایی از کتاب و سرگرمی  و تولیدات کانون، نمایشگاه عکس و قصه گویی از جمله برنامه های هفته دوستی کودکان دو کشور است.

همچنین طی روزهای 21 تا 27 آبان در این هفته دوستی،کارگاه هایی شامل نقاشی و کاردستی با استفاده از تکنیک های کاغذ و تا و دفتر نقش برای کودکان قزاقستانی برپا     شده است تا مربیان کانون شامل زهره امام و پروین وفایی از خوزستان زهرا یزدانی مسوول رصد خانه زعفرانیه با همراهی کریم صفیری مدیر کانون استان چهار محال و بختیاری،تجربیات هنری خود را در اختیار کودکان این کشور آسیای میانه قرار دهند.

بر اساس این گزارش، محمد حسین صلواتیان تصویر گر ایرانی کتاب های کودک نیز به آلماتی رفته است تا مجموعه ای از آثار هنری خود را در هفته دوستی کودکان دو کشور به نمایش بگذارد و بچه ها را در کارگاه های خود مشارکت دهد، ضمن این که وی به معرفی آثاری از مولانا نیز در این نمایشگاه خواهد پرداخت.

گفتنی است هفته دوستی کودکان ایرانی و قزاقستانی با مشارکت کانون، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و مرکز کودکان قزاقستان در آلماتی آغاز شده است

کد خبر 36433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز