یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ژاپن با بررسی موضوع خودکشی اعلام کرد کارفرمایان باید خدمات بهداشت روانی برای کارمندان خود فراهم آورند

دولت ژاپن پس از انتشار گزارش مبنی بر اینکه سال گذشته بیش از 30000 کارمند خود را کشته‌اند، اعلام کرد کارفرمایان ژاپنی باید خدمات بهداشت روانی برای کارمندان خود را فراهم آورند

به گزارش آسوشیتدپرس دفتر کابینه ژاپن اعلام کرد گزارش سالانه نشان می‌دهد 32155  نفر در سال 2006 خود را کشته‌اند، نهمین سال متوالی که این عدد از 30000 بالاتر رفته است.

به گفته دولت ژاپن شماره کلی خودکشی‌ها نسبت به سال گذشته 397 نفر کاهش یافته است، اما بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت هنوز ژاپن نهمین کشور با میزان بالای خودکشی در جهان است. بر اساس این گزارش لیتوانی، روسیه سفید و روسیه به ترتیب بیشترین میزان خودکشی در جهان را دارا هستند.

کشورهای با بالاترین میزان خودکشی  در جهان

میزان خودکشی در ژاپن برای اولین بار در سال 1998 حین یک دوره رکود اقتصادی که بسیاری از افراد دچار ورشکستگی، بیکاری و نومیدی کرد از 30000 نفر در سال گذشت.

نابوتاکا ماشیمورا، سخنگوی دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت: "جامعه باید به طور فراگیری به حل  این مشکل بپردازد."

به گفته ماشیمورا دولت مرکزی و مقامات محلی باید با یکدیگر کار کنند تا قانونی را در ماه ژوئن (خرداد) امسال به تصویب رسید و از کارفرمایان می‌خواهد که خدمات بهداشت روانی به کارمندان و کارگران ارائه دهند، به مرحله اجرا درآورند.

سایر اقداماتی که دولت ژاپن از ماه ژوئن آغاز کرده است شامل مقابله با مشکل بیکاری و فیلترکردن وب‌سایت‌هایی است که خودکشی را تبلیغ می‌کنند.

هدف دولت ژاپن این است که میزان خودکشی را در طول 10 سال به اندازه 20 درصد کاهش دهد.

کد خبر 36370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز