دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: مقاومت حزب‌الله با تکیه بر ایمان، حفظ آمادگی نیروهای خود وبهره‌مندی‌از سلاح‌هایش، آماده‌تر از گذشته از لبنان در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله به مناسبت روز شهید، در جمع هزاران تن از مردم شهر بیروت افزود: آمریکا و قدرت های غربی رژیم صهیونیستی را به مخرب‌ترین و قوی‌ترین سلاح‌ها مجهز کرده‌اند اما آنان بدانند مقاومت قوی‌تر از گذشته آماده دفاع از میهن است.

وی مانور نظامی اخیر اسرائیل نزدیک مرزهای شمالی لبنان با  ۵۰هزار نیروی نظامی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند وگفت رژیم صهیونیستی به فکر تجاوز دیگری علیه لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: در مقابل این اقدام تحریک آمیز، حزب‌الله نیز اقدام به برگزاری مانوری بزرگ و بی‌سابقه کرد که پیام آن را هم رژیم صهیونیستی و هم تمام قدرت‌های حامی آن دریافت کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان  اظهار داشت: هرچند قدرت‌های حامی اسرائیل این رژیم غاصب را تا دندان مسلح کرده‌اند اما آنان به‌خوبی می‌دانند که نیروهای مقاومت حزب‌الله با عزم و اراده محکم و با اتکا به خداوند متعال آماده‌اند در مقابل هر نوع تجاوزی ایستادگی کنند. حزب‌الله قادر به تحقق پیروزی تاریخی است که چهره منطقه را تغییر دهد.

نصرالله در همین زمینه از سکوت گروه  ۱۴مارس در برابر مانور نظامی اسرائیل تعجب وبه‌شدت انتقاد کرد و گفت آنان حتی یک کلمه در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی سخنی نگفتند و حتی برخی از افراد این گروه از این تمرین نظامی‌اسرائیل خوشحال نیز شدند چون هنوز به‌این خیال دل بسته‌اند که اسرائیل با تجاوز جدیدی مقاومت را از بین ببرد.

وی تأکید کرد که باوجود همه تلاش‌های انجام‌شده، هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند حزب‌الله را خلع سلاح کندوحتی اسرائیل به این موضوع اعتراف کرده است.

نصرالله افزود: سلاح حزب‌الله موضوعی ملی است و در چارچوب طرح راهبرد ملی و دفاعی لبنان قابل گفت‌وگو است و اگر همه قدرت‌های جهانی نیز بخواهند نمی‌توانند قطعنامه  ۱۵۵۹شورای امنیت را شامل سلاح حزب‌الله نیز کرده و آن را اجرا کنند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین هیات حاکمه لبنان را به‌دلیل بی‌توجهی به تجهیز ارتش لبنان در برابر تهدیدهای روز افزون رژیم صهیونیستی به باد انتقاد گرفت.

نصرالله افزود: یک سال از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان می‌گذرد و این رژیم با  ۵۰هزار نیروی نظامی با تجهیزات و امکانات نظامی زیاد در مرزهای لبنان آماده هر نوع تهاجم جدید است اما شما برای آمادگی ارتش لبنان چه کرده‌اید؟

وی گفت: شما در مقابل، به جای تقویت نیروهای نظامی و پشتیبانی از نیروهای مقاومت که حافظ امنیت و کیان لبنان است برای خلع سلاح حزب‌الله به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشته‌اید.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: شما برای آزادی کشتزارهای شبعا و کفرشوبا از دست رژیم صهیونیستی چه اقدامی انجام داده‌اید؟ نصرالله افزود: شما حتی با تمام روابط و وابستگی که به آمریکا و سازمان ملل دارید نتوانسته و نمی‌توانید اسرائیل را قانع کنید که از کشتزارهای شبعا خارج شود و آن را به قیمومیت سازمان ملل درآورد.

نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش مشروعیت و اکثریت بودن گروه  ۱۴مارس را جعلی خواند و خطاب به آنان گفت: اگر شما واقعا مدعی اکثریت و نمایندگی مردم هستید چرا با پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام برای تعیین اکثریت واقعی در مجلس موافقت نمی‌کنید؟

دبیرکل حزب‌الله سپس به موضوع انتخاب رئیس‌جمهوری جدید لبنان پرداخت و گفت: ما خواهان رئیس‌جمهوری هستیم که با فساد مبارزه و لبنانی‌ها را متحد کند، به همین دلیل شخصیت و اندیشه نامزد چنین پستی بسیار مهم است زیرا اوست که روند سیاسی کشور را تعیین خواهد کرد.

وی گروه حاکم را بخشی از طرح آمریکا در منطقه خواند و گفت گروه ۱۴مارس خواهان رئیس‌جمهوری، نخست وزیر و فرماندهی ارتش هستند که از آنان باشد و طرح‌های آمریکا را دنبال کنند.

کد خبر 36355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز