همشهری آنلاین: بیش از یکصد و ۵۰ تن از نمایندگان و سناتورهای فرانسه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری این کشور خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از جانب وی شدند.

درخواست پارلمان فرانسه از اولاند برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، یکصد و 54 نماینده و سناتور فرانسوی با گرایش‌های سیاسی مختلف در نامه‌ای خطاب به فرانسوا اولاند که فرانسه باید بار دیگر بر حق غیر قابل انکار فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود و داشتن کشوری مستقل تاکید کند.

همچنین در این نامه، از رئیس جمهور اولاند خواسته شده است تا بر لزوم خروج از بن‌بست موجود در روند صلح خاورمیانه تاکید کند.

در این نامه، نمایندگان پارلمان فرانسه از اولاند خواستند این فرصت تاریخی را از دست ندهد و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بیشتر گروه‌های سیاسی چپ‌گرا و راست‌گرا در فرانسه از امضاکنندگان این نامه هستند که از جمله آنها می‌توان به رئیس گروه 'دوستی فرانسه-فلسطین'، نمایندگان پارلمان فرانسه، دو عضو مجلس سنا و چند تن از نمایندگان سوسیالیست و جمهوری‌خواه این پارلمان اشاره کرد.

چندی پیش نیز نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین، اعلام کرد که حمایت فرانسه در این باره هیچگاه به این اندازه نبوده است.

فرانسوا دولاتر تاکید کرد که حمایت فرانسه از تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین، حمایتی همه جانبه است.

فرانسه همواره خواستار حل و فصل بحران میان اسرائیل و فلسطین از طریق دیپلماتیک بوده است و تشکیل دو کشور مستقل، می تواند به این وضع کمک کند.

اظهارات نماینده فرانسه در سازمان ملل درباره تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش میزبان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود و ترامپ همواره حمایت خود را از گسترش شهرک های یهودی نشین ا علام کرده است.

به گزارش ایرنا، فرانسه از دیرباز با ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی و توسعه شهرک های یهودی نشین مخالف بوده و آن را سدی بزرگ بر مسیر صلح میان اسرائیل و فلسطین دانسته است.

قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد که 23 دسامبر سال گذشته به تصویب رسید، به صراحت غیر قانونی بودن این ساخت و سازها و توقف فوری و کامل آن تاکید می کند.'

طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی که چندی پیش به تصویب رسیده بود، تا آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تعویق افتاد، چرا که مقام های رژیم صهیونیستی از انتقادات باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نگران بودند.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس در آخرین ماه سال 2016 به نفع قطعنامه ای در حمایت از مردم فلسطین رای دادند و تنها آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.

پیش نویس این قطعنامه پیشتر توسط مالزی به همراه نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود.

کد خبر 363320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha