یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هفتمین نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» عصر دوشنبه ۹ اسفند در فرهنگسرای ارسباران یکی از متفاوت‌ترین نشست‌های خود را برگزار می‌کند: حضور محمد منتشری استاد و مدرس آواز

به گزارش همشهری آنلاین«جلوه‌گری در آواز ایرانی» عنوان این بحث است و محمد منتشری (استاد میهمان برنامه) در کنار علیرضا پورامید (کارشناس موسیقی) و علی شیرازی (خواننده و آوازپژوه) حاضران در میز بحث خواهند بود.

در ادامه، منتشری (خواننده، ردیف‌دان و مدرس قدیمی) داود ناصریان را به عنوان شاگرد برگزیده‌اش به حضار معرفی می‌کند و ناصریان به همراه گروه نوازندگان، آوازی در شور و سپس تصنیف قدیمی شورآفرین از ساخته‌های استاد اسماعیل مهرتاش را اجرا خواهد کرد.
در بخش‌های بعدی نشست نیز خوانندگانی چون علیرضا فریدون‌پور، غلامحسن فتحی، حمیدرضا منفرد و وحید نورایی که سبک خوانندگی و حال و هوای آواز و صدای‌شان با موضوع برنامه یعنی «جلوه‌گری در آواز ایرانی» نسبت و تناسبی دارد روی صحنه خواهند آمد. وجه مشترک همه این خوانندگان دور بودن لحن و شیوه آوازخوانی آن‌ها از آواز مد روز و موسوم به «تک‌صدایی» در دو دهه اخیر است.

 هفتمین نشست «آیین آواز»، بر خلاف روال معمول گذشته که یکی از سه‌شنبه‌های ماه برگزار می‌شد، این ماه استثنائاً در یک عصر دوشنبه (9 اسفند) برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا (ضلع شمال غربی پل سیدخندان) واقع شده و حضور در برنامه آیین آواز برای همه دوستداران موسیقی ایرانی آزاد است.

کد خبر 363176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha