همشهری آنلاین: ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی از جمله ۳۵۰ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در ۲۸ استان و ۴۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور با حضور وزیر بهداشت در استان مازندران از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

افتتاح پروژه های بهداشتی در مازندران

به گزارش همشهري آنلاين، این مراکز با اعتباری بالغ بر 2800 میلیارد ریال راه اندازي شده است. با افتتاح اين مراكز حدود 200 هزار متر مربع به فضاهای ارائه خدمات بهداشتی کشور افزوده شده  است.

 در استان مازندران هم  68 مرکز جامع خدمات سلامت در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، کارکرد مراکز یاد شده در قالب نظام شبکه ای خدمات بهداشتی از این نظر حائز اهمیت است که هر 4 تا 12هزار نفر از جمعیت تحت پوشش روستایی می‌توانند در سریع‌ترین زمان و نزدیکترین فاصله ممکن، از حداکثر خدمات بهداشتی و درمانی موجود بهره مند شوند.

ساکنان این مناطق بیش از 80 درصد از نیازهای اساسی سلامت خود را بر اساس پروتکل‌های بین المللی استاندارد از این مراکز دریافت مي‌كنند که این امر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بشمار رفته و به صورت مداوم مورد تاکید مراجع بین‌المللی ذیربط قرار گرفته است.

مراکز جامع خدمات سلامت روستایی در واقع مراکز بهداشتی درمانی روستایی تغییر یافته هستند که به دلیل تغییر خدمات و ساختار ارائه خدمت در آنان، به این عنوان تغییر نام یافته است.

مراکز با رعایت شرایط دسترسی جغرافیایی و فرهنگی، به طور متوسط برای حدود 8 هزار نفر (4 تا 12 هزار نفر) راه اندازی می‌شوند.

در مراکز جامع خدمات سلامت روستایی بسته به جمعیت تحت پوشش آنها نیروهای تخصصی مانند پزشک، دندانپزشک، کاردان یا کارشناس آزمایشگاهی، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی بالینی، کاردان یا کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای، ماما، بهیار یا پرستار و کاردان یا کارشناس مراقب سلامت فعالیت دارند.

کد خبر 362820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha