سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وال استریت ژورنال اعلام کرد پیش نویس نسخه جدید فرمان رئیس جمهورآمریکا بر همان هفت کشور مسلمان متمرکز است اما در آن افراد دارای گرین کارت مستثنی شده اند.

پیش نویس جدید ممنوعیت مهاجرتی به آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد پیش نویس نسخه جدید فرمان رئیس جمهور آمریکا در زمینه ممنوعیت های مهاجرتی به این کشور همان هفت کشوری را هدف می گیرد که در فرمان اجرایی اولیه رئیس جمهور به آنها اشاره شده بود.

در این نسخه از ورود افرادی که دارای روادید سفر به آمریکا هستند حتی اگر تاکنون از آن استفاده نکرده باشند جلوگیری نخواهد شد.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد این حکم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال مخالفت دادگاه های فدرال، آن را مورد بازنگری قرار داده است همان هفت کشور عمدتا اسلامی - ایران ، عراق ، سوریه ، یمن ، سومالی، سودان و لیبی - را هدف قرار خواهد گرفت که در نسخه اولیه به آنها اشاره شده است.

وی افزود افراد دارای گرین کارت یا اتباعی با تابعیت دوگانه از آمریکا یا هر یک از این کشورها از این حکم مستثنی هستند.

وی افزود حکم جدید هنوز علنی نشده است و پیش نویس آن پیش از امضاء در دست تغییر است.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد نسخه نهایی به زودی منتشر خواهد شد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم در گزارشی اعلام کرد پیش نویس فعلی نسخه جدید فرمان رئیس جمهور بر همان هفت کشور متمرکز است اما در آن افراد دارای گرین کارت مستثنی شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، حکم اجرایی که دونالد ترامپ در زمینه ممنوعیت های مهاجرتی به این کشور صادر کرده بود هرج و مرج در فرودگاه های سراسر جهان را به دنبال داشت و با اجرایی شدن آن شماری از مسافران بازداشت شدند.

به موجب این حکم، سفر شهروندان هفت کشور عمدتا اسلامی به آمریکا به طور موقت ممنوع شد.

کد خبر 362707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha