پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «عیدانه کتاب» که پنجمین گام برای اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها خواهد بود، از دوشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز شد و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت.

عیدانه کتاب

ایبنا در گزارشی از روابط عمومی خانه کتاب، نوشته است کتابفروشان می‌توانند تا پایان روز 14 اسفند با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir در طرح «عیدانه کتاب» ثبت‌نام کنند.

طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» بعد از طرح‌های «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پاییزه کتاب» پنجمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

طرح «عیدانه کتاب» از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود و کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. همچنین کتب آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، مشمول طرح مذکور نخواهند بود.

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال است. خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح «عیدانه کتاب» خریداری کند.

با توجه به مکانیزه بودن طرح، کتابفروشی‌ها می‌بایست مجهز به رایانه بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند و کتب فروخته شده می‌بایست در سامانه مربوط در سایت ketab.ir ثبت شود. همچنین، ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده می‌بایست آنلاین و همزمان با فروش آن صورت گیرد.

لازم به ذکر است که پوستر طرح «عیدانه کتاب» باید تا پایان طرح در محل قابل رویت فضای کتابفروشی نصب شود.

کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در طرح «عیدانه کتاب»، باید نسبت به رعایت شرایط و ضوابط متعهد شوند و در صورت عدم رعایت، خانه کتاب می‌تواند نسبت به غیرفعال نمودن پنل کتابفروشی اقدام کند.

همچنین هر کدام از تخلفات زیر موجب ثبت تخلف و اخطار در پنل کتابفروشی می‌شود و غیرفعال شدن پنل و محروم شدن از ادامه طرح و حتی عدم مشارکت در طرح‌های بعدی خواهد شد. بنابراین کتابفروشان باید موارد زیر را دعایت کنند:

1. ثبت کتاب خارج از زمان خرید تخلف محسوب شده و موجب مسدود شدن درگاه کتابفروشی خواهد بود.

2. کتابفروشی ملزم به ارایه اطلاعات واقعی خریداران اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه بوده و در صورت ارایه دیتای جعلی و ساختگی موجبات مسدود شدن درگاه خود را فراهم خواهد کرد.

3. امکان خرید بیش از دو نسخه از یک عنوان برای هرخریدار وجود ندارد.
4. عدم تطابق اطلاعات کتابها و فروش.
5. تفاوت غیر متعارف قیمت کتاب با قیمت درج شده در فاکتور کتابفروشی مجاز نیست.
6. عدم تطبیق تعداد کتابهای فروخته شده با تعداد درج شده در فاکتور تخلف محسوب می‌شود.
7. فروش محصولات غیر از کتاب و ثبت اطلاعات کتاب در فاکتور مجاز نیست.
8. عدم ارائه تخفیف طرح به مشتری مجاز نیست.
9. فروش کتابهای غیر مشمول در طرح و ثبت عناوین دیگر در فاکتور خریدار تخلف محسوب می‌شود.

خانه کتاب متعهد می شود که زیرساخت نرم افزاری و اطلاعات مورد نیاز برای اجرای طرح را تهیه و تولید کند.

همچنین با کتابفروشی‌ها حداکثر تا یک ماه بعد از پایان طرح، تسویه حساب می‌شود.

کد خبر 362240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha