همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو از امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه ثبت و توسعه دارویی و محصولات بیوتکنولوژی با کوبا خبر داد.

محصولات بیوتکنولوژی

به گزارش همشهري آنلاين،  دكتر رسول دیناروند که به همراه وزیر بهداشت به کوبا سفر کرده است در هاوانا گفت: ارتباط فناوری ایران و کوبا به حدود 20 سال پیش برمی‌گردد که در آن زمان با توجه به بیوتکنولوژی قوی کوبا قراردادی بین انستیتو پاستور ایران و موسسه‌ای در کوبا در خصوص انتقال تکنولوژی واکسن هپاتیت B بسته شد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در پی امضای این قرارداد خط تولید واکسن هپاتیت B با کمک کوبا در ایران راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز تولید این واکسن ادامه دارد.

دیناروند افزود: مهمترین بخش این قرارداد، آموزش صدها نفر از محققان جوان ایران بود که در حال حاضر بعضی از این افراد در شرکت‌های بیوتکنولوژی در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و می‌توان گفت عملا زیر ساخت بیوتکنولوژی ایران با این قرارداد در 20 سال گذشته و با امضای این قرارداد با کوبا ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ریاست کمیسیون مشترک دو کشور را از ایران وزیر بهداشت کشورمان و از کوبا وزیر اقتصاد این کشور عهده دار است، گفت: هیات کوبایی چند ماه گذشته دیداری از ایران داشتند و این سفر نیز دومین جلسه با این کشور است.

معاون وزیر بهداشت از امضای تفاهمنامه‌های همکاریهای دو کشور علاوه بر حوزه بهداشت در زمینه کشاورزی و فن‌آوری خبر داد.

دیناروند افزود: در حوزه بهداشت، انستیتو پاستور ایران با موسسه بیوتکنولوژی کوبایی تفاهمنامه‌های همکاری امضا خواهند کرد.همچنین سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در زمینه ثبت و توسعه همکاری های دارویی و بیوتکنولوژی با بخش بیوتکنولوژی و دارویی کوبا که دولتی هستند نیز قراردادی امضا می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم به رغم فاصله طولانی دو کشور، با توجه به سوابق همکاری‌های دیرین ایران و کوبا در عرصه سیاسی و بین‌المللی، بتوانیم تفاهمنامه‌هایی را که در پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا امضا شد اجرایی کنیم و در حوزه‌هایی که هر یک پیشرفت داریم مکمل هم بوده و به یکدیگر کمک کنیم.

کد خبر 362106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha