همشهری آنلاین: نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده در کشورهای اروپایی حکایت از افزایش محبوبیت احزاب راست گرای افراطی در این قاره دارد.

افزایش محبوبیت احزاب راست گرای افراطی در اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بریتیش اکسپرس، نظرسنجی ها از افزایش محبویت احزاب راست گرای افراطی در کشورهای اروپایی حکایت دارند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند همزمان با پیشتازی «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی در نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، میزان محبوبیت احزاب راست‌گرای افراطی در سوئد و چک نیز افزایش یافته است.

نتایج چند نظرسنجی که در سراسر اروپا برگزار شد، تحلیل‌های پیشین را مبنی بر اینکه گرایش به سمت احزاب راست‌گرای افراطی در قارۀ اروپا بیشتر شده است، تایید می‌کند.

این در حالی است که احزاب حاکم همچون حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، همچنان برای بقای محبوبیت خود تلاش می‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، احزاب ملی‌ گرا در جمهوری چک به طرز بی‌سابقه‌ای محبوبیت یافته‌اند، درحالی‌که احزاب مخالف اتحادیه اروپا در ایتالیا هنوز از رقبای خود پیش نیفتاده‌اند.

در همین راستا، حزب راست‌گرای «آزادی و دموکراسی مستقیم» در جمهوری چک توانست در یک نظرسنجی، به محبوبیت هشت درصدی برسد که رکوردی بی‌سابقه برای این حزب است. بااین‌حال، حزب میانه‌روی «آنو» که از احزاب طرفدار اتحادیه اروپا است و محبوبیت ۲۸درصدی دارد، همچنان پیشتاز است.

در سوئد نیز حزب دموکرات‌های این کشور در یک نظرسنجی توانست ۱۷ درصد آراء را کسب کند که از میزان محبوبیت ۲۵درصدی این حزب در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) بسیار کمتر است. سوئد در سال ۲۰۱۸ انتخابات پارلمانی خود را برگزار می‌کند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد محبوبیت حزب مرکزی سوئد، که جنبشی لیبرال و طرفدار پناهجویان است، علی‌رغم مواجهه این کشور با مسائل مربوط به مهاجرت، به ۱۲ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان محبوبیت این حزب از سال ۱۹۸۲ است.

در ایتالیا نیز آخرین نظرسنجی‌ها نشان داد «جنبش پنج‌ستاره» در این کشور که حزب مخالف اتحادیه اروپا است، در رقابتی شانه‌به‌شانه با حزب حاکم سوسیالیست قرار دارد و هر دوی این احزاب حدوداا ۳۰ درصد محبوبیت دارند.

کد خبر 361834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha