همشهری آنلاین: نمایندگان با امکان خدمت ۳۵ ساله ایثارگران با داشتن مدرک کارشناسی موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی یکشنبه- 24 بهمن ماه- مجلس با کلیات طرح اصلاح بند (الف) ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری با 140 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

ماده واحده این مصوبه تصریح می‌کند: یک تبصره به بند (الف) ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 به شرح زیر الحاق می‌شود:

بند الف- حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و 35 سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال.

تبصره آن تصریح می‌کند: ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول حکم این ماده می‌باشند و می توانند تا 35 سال خدمت نمایند.

نمایندگان همچنین ماده واحده و تبصره این طرح را با 150 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 251 رأی به تصویب رساندند.

شایان ذکر است طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولتی در بخش عمومی غیردولتی نیز که از سوی شورای نگهبان به منظور بررسی به صحن علنی ارائه شده بود بار دیگر مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت لذا به منظور اصلاح و بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارسال شد.

کد خبر 361793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha