جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرده که گمانه‌زنی‌ها درباره اتفاقات عجیب این روزهای کاخ سفید را تقویت می‌کند.

اين گزارش جزئياتي تازه از مكالمه تلفني هفته گذشته دونالد ترامپ با ولاديمير پوتين را افشا كرده‌است. هفته گذشته وقتي ترامپ با پوتين تلفني صحبت كرد، جزئياتي از اين مكالمه منتشر نشد و تنها بيانيه كلي از سوي كرملين در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت مبني بر اينكه دو طرف درباره مبارزه با داعش تفاهم دارند.

اكنون اما خبرگزاري رويترز به نقل از منبعي درون كاخ سفيد نوشته‌است، رئيس‌جمهور روسيه از همتاي آمريكايي خود درباره پيمان كنترل تسليحات هسته‌اي موسوم به استارت ميان 2كشور پرسيده‌است. ترامپ در پاسخ به اين سؤال از پوتين خواسته لحظه‌اي گوشي تلفن را نگه دارد و بعد از يكي از دستيارانش كه هنگام اين مكالمه تلفني در اتاق حاضر بوده، درباره پيمان استارت پرسيده‌است.

بعد از اين مشورت چند دقيقه‌اي كه نشان از عدم‌اطلاع كافي رئيس‌جمهور آمريكا ازيكي از مهم‌ترين پيمان‌هاي هسته‌اي بعد از جنگ سرد دارد، ترامپ به پوتين مي‌گويد كه پيمان استارت جديد كه اوباما با روسيه امضا كرده، پيمان خوبي نيست و بايد درباره آن صحبت شود. اين گزارش دستمايه طنز رسانه‌هاي آمريكايي عليه ترامپ شده‌است.

روزنامه نيويورك تايمز در اين‌باره نوشته‌است: معلوم نيست چه‌كسي خبرهاي جنجالي اينچنين كاخ سفيد را به بيرون درز مي‌دهد. اشاره اين روزنامه به مكالمه تلفني جنجالي ديگري از ترامپ است كه طي آن او با عصبانيت تلفن را روي نخست‌وزير استراليا قطع كرده‌است.

کد خبر 361617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha