علی ابراهیمی: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مسئولان دولتی و تشکل‌های صنفی با رفع اختلافات قبلی از برپایی نمایشگاه فروش بهاره به روال هر ساله در ۵ نقطه شهر تهران خبر داده و تلاش می‌کنند تا در نمایشگاه‌های امسال کسبه آسیب‌دیده پلاسکو حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

قیمت

برگزاري نمايشگاه‌هاي فروش بهاره يا خودداري از انجام اين كار با تمركز بيشتر بر طرح فروش فوق‌العاده به‌دليل ثبات نسبي بازار و مشكلات برپايي اينگونه نمايشگاه‌ها از چند‌ماه پيش به محل اختلاف مسئولان اتاق اصناف و استانداري تهران تبديل شد. درحالي‌كه اتاق اصناف ايران و واحدهاي صنفي با استناد به ثبات بازار اقلام مصرفي و كالاهاي اساسي مورد نياز شب عيد و كمبود امكانات در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره، تمايلي به برگزاري اين نمايشگاه‌ها نداشته و بر توسعه طرح فروش فوق‌العاده تأكيد داشتند، استانداري تهران و دولت بر ثمر‌بخش بودن اينگونه نمايشگاه براي تأمين مايحتاج شب عيد مردم اصرار داشتند كه در نهايت موجب عقب‌نشيني اصناف و برپايي اين نمايشگاه‌ها شد.

استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از برپايي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره در 5نقطه شهر تهران همانند سال گذشته خبرداد و تأكيد كرد كه در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره امسال اولويت در استقرار و تخفيف‌هاي ويژه براي واگذاري غرفه با كسبه زيان‌ديده پلاسكو است اما اين غرفه‌ها براي كسبه مذكور رايگان نخواهد بود.

سيدحسين هاشمي با رد احتمال عدم‌اقبال مردم از نمايشگاه‌هاي فروش بهاره شب عيد امسال به‌دليل ثبات قيمت و عرضه كالاهاي اساسي، پوشاك و منسوجات، آجيل و تنقلات و... اعلام كرد كه حتما از اين نمايشگاه‌ها استقبال خوبي خواهد شد. تجربه سال گذشته نيز نشان مي‌دهد كه در نمايشگاه عرضه مستقيم كالاي سال‌94 مردم و هم فروشندگان از بر پايي اين نمايشگاه‌ها رضايت داشتند، چرا كه كيفيت و قيمت كالاهاي عرضه‌شده در اين نمايشگاه‌ها مناسب بود.

به‌گفته وي، استانداري به اصناف و عرضه‌كنندگان كالا در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره سال‌95 تأكيد كرده است كه بايد امسال كيفيت و قيمت كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها نسبت به سال گذشته بهبود يابد. همانند سال‌هاي گذشته اغلب مايحتاج شب عيد مردم مانند مواد شوينده، پوشاك و منسوجات، شيريني و تنقلات، آجيل و خشكبار، گوشت قرمز، مرغ و ساير كالاهاي اساسي و... در اين نمايشگاه‌ها با نظارت گشت‌هاي مشترك دستگاه‌هاي ذيربط و با تخفيف 10تا20 و حتي 30درصدي عرضه مي‌شود.

  • تخفيف 20درصدي در نمايشگاه

رئيس اتاق اصناف ايران نيز با بيان اينكه 5محل در شهر تهران براي عرضه مايحتاج شب عيد با تخفيفات 15تا‌20درصدي نسبت به ساير فروشگاه‌ها، درنظر گرفته شده است، اعلام كرد كه بوستان ارم، مصلاي تهران، بوستان ولايت، خاوران و حكيميه تهرانپارس براي برگزاري نمايشگاه بهاره از 12تا 21اسفند‌ امسال درنظر گرفته شده است.

علي فاضلي افزود: بيش از 92درصد از شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه‌ها را توليدكنندگان داخلي تشكيل مي‌دهند و نگاه اصلي حضور برندهاي برتر داخلي در نمايشگاه است. وي گفت: كارگروهي متشكل از بازرسي كل كشور، سازمان تعزيرات حكومتي، بازرسان اتحاديه‌ها و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت بر عملكرد عرضه‌كنندگان كالا در اين نمايشگاه‌ها نظارت داشته و درصورت مشاهده تخلف با متخلفين برخورد مي‌كنند.

  • اولويت‌ با كسبه پلاسكو در نمايشگاه بهاره

استاندار تهران با بيان اينكه به‌دليل جبران بخشي از خسارات وارده به كسبه‌اي كه در حادثه ساختمان پلاسكو دچار ضرر و زيان شده‌اند، مقرر شده تا اتاق اصناف ايران براي حضور اين كسبه در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا تمهيداتي درنظر گيرد، افزود: با اصناف صحبت كرديم و مقرر شده تا اتاق اصناف كشور در دريافت هزينه غرفه‌هاي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره در 5نقطه شهر تهران تخفيف‌هاي ويژه‌اي براي كسبه زيان‌ديده ساختمان پلاسكو درنظر گيرد.

همچنين در ارائه غرفه‌ها به متقاضيان نيز اولويت با كسبه متقاضي ساختمان پلاسكو خواهد بود. به‌گفته هاشمي، با وجود اين استقرار اين كسبه در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا مجاني نخواهد بود اما از تخفيف ويژ‌ه در اولويت ارائه و قيمت غرفه‌هاي واگذار شده برخوردار خواهند شد. استانداري نقشي در ارائه اين تخفيف‌ها يا غرفه‌هاي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره نداشته اما اعلام كرديم تا اصناف در جانمايي و دادن غرفه‌ها، كسبه پلاسكو را در اولويت قرار خواهند داد.

کد خبر 361609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha