مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراح ایتالیایی پیاجیو موفق به ساخت روباتی شبیه به یک بشکه شده‌است که می‌تواند تا بیش از ۱۸ کیلوگرم وسایل و بار افراد را درخود گنجانده و آنها را حمل کند.

روبات

براساس گزارش ديسكاوري،‌ شركت طراح موتور پياجيو كه اسكوترهاي مشهور وسپا را نيز طراحي كرده‌است، بيشتر از هميشه خود را با صنعت روباتيك درگير ساخته است.

اين روبات كه با هدف حمل مقادير كوچك بار طراحي شده‌است، روباتي استوانيه‌اي به نام جيتا است كه از دو چرخ برخوردار بوده و به دنبال كاربرانش در خيابان‌ها حركت مي‌كند.

روبات

جيتا كه در زبان ايتاليايي به معني سفر كوتاه است، طولي برابر 60 سانتيمتر داشته و مي‌تواند بيش از 18 كيلوگرم بار را درون خود بگنجاند. حداكثر سرعت اين روبات 35 كيلومتر بر ساعت است و با هر بار شارژ مي‌تواند براي هشت ساعت حركت كند.

جيتا از سيستم موقعيت‌يابي نيز برخوردار است كه در آن با استفاده از دوربين‌ها و حسگرها مي‌تواند به سرعت شرايط محيطي را رديابي كند. دوربين‌هاي فيش‌آي و استريوسكوپيك به صورت دائم از اطراف روبات عكسبرداري مي‌كنند و تصاوير توسط نرم‌افزاري پردازش شده و نقشه‌اي سه‌بعدي از اطراف در اختيار روبات قرار مي‌گيرد.

دوربين‌ها همچنين به جيتا امكان مي‌دهند مالك خود را دنبال كند،‌البته اگر كاربر كمربند مخصوص جيتا را به كمر بسته باشد. اين كمربند نيز به دوربين‌هايي مجهز است كه به صورت دائم درحال تصويربرداري هستند و جيتا با مقايسه اين تصاوير با تصاوير خود مي‌تواند فاصله‌اش را تا فرد حفظ كند.

ممكن است در آينده اين روبات علاوه بر مصارف شخصي و خانگي در كارخانه‌ها و مراكز تجاري نيز مورد استفاده قرار گيرد. 

کد خبر 361294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha