همشهری‌آنلاین: وزارت دادگستری آمریکا در واکنش به حکم قاضی فدرال سیاتل که به لغو موقت دستور مهاجرتی ترامپ در سراسر کشور انجامیده، درخواست استیناف داد.

 درخواست استیناف وزارت دادگستری آمریکا تازه‌ترین تحول در جنگ میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا و دادستان‌ها و قضاتی است که برای لغو این ممنوعیت جنجالی تلاش می‌کنند.

طبق دستور اجرایی ترامپ که اخیرا به امضا رسیده است، برنامه مهاجرتی ایالات متحده برای دست کم 120 روز متوقف شده است. همچنین ورود مسافران هفت کشور مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان برای 90 روز ممنوع شد. علاوه بر این ورود مهاجران از سوریه تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

روز گذشته با حکم یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن دستور مذکور در سراسر ایالات متحده و تا زمان رسیدگی به شکایت دادستان سیاتل علیه دستور ترامپ لغو شد.

در پی حکم قاضی فدرال ایالت واشنگتن به آژانس‌های دولتی و خطوط هواپیمایی سراسر جهان اعلام شد که این ممنوعیت برداشته شده و می‌توانند افرادی از این کشورها را نیز به مقصد آمریکا در میان مسافران خود داشته باشند.

پيش از اين نيز يك قاضي ديگر براي تسهيل ورود پناه جويان بعد از دستور مهاجرتي ترامپ حكمي اضطراري صادر كرد.

روز شنبه 16 بهمن هزاران تن از مردم از لندن و پاریس گرفته تا نیویورک و واشنگتن اعتراض‌هاي تازه‌ای را علیه دستور جنجالی ترامپ به راه انداختند.

ترامپ از 20 ژانویه (اول بهمن) روی کار آمده است و با گذشت دو هفته اقدام به امضای دستورهای جنجالی کرده است که با اعتراض‌هاي مردمی فراوانی روبه‌رو شده و از جمله آنها لغو لایحه بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوباماکر است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،ترامپ در پیامی توئیتری در واکنش به حکم قاضی فدرال سیاتل نوشت: عقیده این به اصطلاح قاضی که اساسا اجرای قانون را از کشورمان دور می‌کند؛ مضحک است و لغو خواهد شد.

او در ادامه نوشت: این قاضی درهای کشور ما را به سوی تروریست‌های بالقوه و افراد دیگری که نیت پاکی در دلشان ندارند باز کرد. افراد بد بسیار خوشحالند.

کد خبر 361030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha